Hei,
Dette flyet tilhørte G. A. Flygrederi, Göteborg. Jeg er kjent med alle flyginger av dette flyet, men jeg lurer på to flyginger som jeg ikke forstår hvorfor flyet fløy dit:
25. juni 1939 fra Göteborg til Aalborg sammen med Miles M.3A Falcon, SE-AFN (pilot K. E. Sandberg), Percival P.10B Vega Gull II, SE-AHR (Nils Olofsson), Rearwin 9000 Sportster, SE-AGB (P. G. Dahlén), og Götaverken G.V.38, SE-AHC (Tord Vestergren). Hvorfor fløy de dit? Det var ingen flystevne i Aalborg (sjekket med danske kilder og tidsskriftet FLYV).
20. august 1939 fra Göteborg til Trollhättan - hvorfor fly Gösta Andrée dit? Han hadde seks passasjerer med seg (også hjemover). Vet noen av dere om det var noen som foregikk der?
Jeg har sjekket Flyg og Flyging men ingenting er nevnte der.
Fokker F.VIII, SE-AHA
Moderator: Sven-Erik Jönsson
Fokker F.VIII, SE-AHA
Med vennlig flyhilsen
Rob Mulder
Rob Mulder
- Lars Sundin
Re: Fokker F.VIII, SE-AHA
Hei Lars,
Der fikk vi svar på den første. Tusen takk. Det var morsomt å lese artikkelen om vielse.
Takk skal du ha.
Der fikk vi svar på den første. Tusen takk. Det var morsomt å lese artikkelen om vielse.
Takk skal du ha.
Med vennlig flyhilsen
Rob Mulder
Rob Mulder
Re: Fokker F.VIII, SE-AHA
Hei Lars
Midtsommeraften er vel egentlig på 23. juni, så det var for så vidt interessant informasjon, men ikke hva som skjedde den 25.
Finner du noe på 25. eller 26.?
Midtsommeraften er vel egentlig på 23. juni, så det var for så vidt interessant informasjon, men ikke hva som skjedde den 25.
Finner du noe på 25. eller 26.?
Med vennlig flyhilsen
Rob Mulder
Rob Mulder