Junkers W 34hi, LN-DAB 'Ternen'

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Rob
Kontakt:

Junkers W 34hi, LN-DAB 'Ternen'

Inlägg av Rob »

Hei

Jeg søker bilder av dette flyet på besøk i Arjeplog i 1939. Er det noen som kan hjelpe meg med det?

Takk for hjelpen.

Med vennlig hilsen
Rob Mulder

E-Mail: rm@europeanairlines.no
Web: www.europeanairlines.no og www.elta1919.nl
Weblog: http://elta1919.web-log.nl
Med vennlig flyhilsen
Rob Mulder
Användarens profilbild
Lars Sundin

Re: Junkers W 34hi, LN-DAB 'Ternen'

Inlägg av Lars Sundin »

Hej Rob!

Jag googlade och såg att ett vykort med LN-DAB i Arjeplog annonserats ut på italienska eBay. Auktionen fanns ej kvar och jag lyckades inte hitta någon sparad version av sidan.

I SFF bildarkiv fann jag en bild 002-1046051 som visar LN-DAB i Arjeplog. Odaterat men det måste väl vara besöket 1939. Vidar Blom har sett till att bilden kommit till SFF och kan nog berätta mer om detta vykort. Han gav ju ut en bok hos AHR "Flyg på vykort" och hade kanske tankar på att ta med kortet men vid en hastig titt i boken hittar jag inte vykortet där.

Flygplanet upptar inte precis någon dominerade del av bilden men man ser att det är en enmotorig Junkers på flottörer och landskapet är ju vackert. Dock förstås inte av norsk mäktighet. Jag mailar dig en tumnagel.

Lars S
Rob
Kontakt:

Re: Junkers W 34hi, LN-DAB 'Ternen'

Inlägg av Rob »

Hei Lars

Boken er kjent og i min besittelse. Jeg sjekket boken og fant bilde. Virkelig et fint bilde. Så jeg skal bestille det ved SFF. Takk for at du hjalp meg der.

Hilsen
Rob
:D :D
Med vennlig flyhilsen
Rob Mulder
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"