Hej Thor!
Planet på Barkarby är en B 4, d v s en Hawker Hart med en Bristol stjärnmotor.
Inverterat frågetecken kan göras på olika sätt. Se exempelvis Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Inverted_q ... tion_point Där sägs:
On English (US) keyboards under Microsoft Windows, the inverted question mark can be entered by holding down the Alt key and pressing 0191, 168, 5544, or 0215487 on the number pad..
Det verkar dock som bara Alt + 0191 går bra med min PC: ¿ . "Number pad" är siffertangenterna till höger.
Hamnar litet lågt ned kanske?
Jobbar man i Word kan man infoga det som specialtecken/symbol. Jag brukar faktiskt öppna Word, skriva in ett specialtecken t ex "norskt ö", alltså Ø eller ø, i ett word-dokument och så kopiera in det i inlägget, men det är ju bökigt. Så muttrar jag något också...
Finns nog bättre sätt.
Tillägg: En gång för länge, länge sedan tipsade en av IT-supportkillarna på jobbet mig att ha en "anteckningsbok liggande på skrivbordet". Och det har jag fortfarande. Alltså ett dokument med suffix .txt. Fanns med vid leveransen av datorn för övrigt. Där skriver jag upp diverse saker, som exempelvis "norskt ö" liggande klart att inkopiera, samt diverse webbadresser eller kul citat som kan komma till nytta någon gång i framtiden. Icke minst skriver jag längre inlägg där. Det blir visserligen en del editeringsbökande (med radskifte och annat) och vidare får man se upp så att inget olämpligt råkar komma med vid inkopieringen i inläggsformuläret...
Lars S