Hej!
Kan någon vänlig själ berätta vilket kompani/division som använde respektive flyglinje på F 12?
Från väster, närmast bana 05 : ?
mitten : ?
Närmast bana 34 : ?
Jag har sett bilder från den "mellersta" linan, och på dessa bilder kan man skymta linjen närmast bana 05, som
då 1971, hyste flera förrådsställda Sk 16 med huvarna täckta.
Hälsningar
Tommy
Flyglinjen på F 12
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
Re: Flyglinjen på F 12
Ickesvar tyvärr.
Fast undertecknad var blivande väder biii... på F12 i o för sig några år senare än 1971 hade vi aldrig tillträde till bansystemet !
Under de få veckor vi låg på F12 för utbildning skedde aldrig någon "visning "av F12.
Är intresserad av svaren som kommer.
bengt
Fast undertecknad var blivande väder biii... på F12 i o för sig några år senare än 1971 hade vi aldrig tillträde till bansystemet !
Under de få veckor vi låg på F12 för utbildning skedde aldrig någon "visning "av F12.
Är intresserad av svaren som kommer.
bengt
-
I början av 50-talet var de från väster till öster: 1., 2. 3.
Ingemar
Ingemar
-
Bengt och Ingemar, tack för Era inlägg.
När Ludvig gul flyttades till F 21 oktober-61, så gissar jag att det var Ludvig röd som bytte platta/lokaler och flyttade in efter Ludvig gul
Är det någon som vet ungefär när detta skedde, och givetvis om det finns grund för min gissning
Som jag nämnde i första inlägget, så verkade 1 div platta, funka mera som en uppställningsplats för diverse saker,
medans de båda plattorna i öster var fyllda med aktivitet och flygplan (åren 1971-74)
mvh
Tommy
När Ludvig gul flyttades till F 21 oktober-61, så gissar jag att det var Ludvig röd som bytte platta/lokaler och flyttade in efter Ludvig gul
Är det någon som vet ungefär när detta skedde, och givetvis om det finns grund för min gissning
Som jag nämnde i första inlägget, så verkade 1 div platta, funka mera som en uppställningsplats för diverse saker,
medans de båda plattorna i öster var fyllda med aktivitet och flygplan (åren 1971-74)
mvh
Tommy