Flygvapenmuseum

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Stig Kjellman
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:02
Ort: Landskrona

Flygvapenmuseum

Inlägg av Stig Kjellman »

Sedan i våras har jag kollat utbyggndaden av flygvapenmuseum.
Snart sätter man väggarna och utsikten blir mindre.

Bild

Länk http://195.149.143.178/~ftp19/flygvapenmuseum_1280.jpg

Stig K
martinp
Inlägg: 32
Blev medlem: 19 feb 2009, 17:39

Re: Flygvapenmuseum

Inlägg av martinp »

Väldigt roligt att se utbyggnaden har framskridit så långt. Det var verkligen på tiden att byggnationen av etapp 3 påbörjades. Det var väl ca: 20 år sedan som etapp 2 invigdes? Jag kan dock inte låta bli att förundras över det arkitektoniska mishmash som byggnaden har blivit. Med tanke på att man från början (1984?) hade för avsikt att bygga muséet i tre etapper så tycker jag det verkar märkligt att man då inte alls verkar ha haft någon långsiktig arkitektonisk plan över hur det slutliga resultatet skulle komma att se ut? Någon gång i framtiden kommer muséet att behöva expandera ytterligare. Hur ska man då göra en utbyggnad utifrån etapp 3 undrar jag?

Martin Persson
Användarens profilbild
Stig Kjellman
Inlägg: 37
Blev medlem: 23 feb 2008, 09:02
Ort: Landskrona

Re: Flygvapenmuseum

Inlägg av Stig Kjellman »

Se länken ovan. Man har nu rivit ställningarna runt "hangaren" och man kan nu se husets färdiga skick.
Eftersom jag inte kommer från flygbranschen, snarare portbranchen, så tror jag att porten är en "hörnskjutport" som går på en räl i golvet och med styrbeslag upptill.
Mycket bra port om man skall öppna någon gång per år.

Bilden ovan är alltid aktuell, kan endast ses under dagsljus. En bild från förmiddagen 12 november finns nedan.

Bild
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"