För långa inlägg?

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

sommarsol

För långa inlägg?

Inlägg av sommarsol »

Borttaget
Senast redigerad av sommarsol den 14 okt 2009, 08:36, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Lennart A

Re: För långa inlägg?

Inlägg av Lennart A »

Kul att läsa, tycker jag! Bra att det blir lite mer liv i forumet.

Lennart A
Användarens profilbild
Lars Sundin

Inlägg av Lars Sundin »

Hej Sommarsol! Gillar starkt dina välskrivna inlägg. Jag skrev nyss litet beröm till dig i en annan tråd men ser nu till min förvåning att du faktiskt inte fått någon relevant respons på dina nu rätt många berättelser.

Det är verkligen roligt när någon vinnlägger sig om att skriva väl; det är nästan viktigare än vad det handlar om. Det må vara klokförnumstigt att inte avvika från ämnet men det är en dödssynd att vara tråkig. Även om vi förstås skola förlåta dem som synda ;-)

Tillägg: Jo, nu upptäcker slarvige jag berömmande ord i ett par tidigare responser, som dock främst uppehåller sig vid militärhistoriska detaljer eller kommer ända från andra sidan Atlanten där man sägs vara mer positiv till sin läggning. I ditt inlägg förekommer förresten det djärva ordet f-ltb-g-ri!

Lars S
Håkan Olsson

Inlägg av Håkan Olsson »

Sture,
Jag kan bara hålla med om att dina historier är välskrivna och underhållande men mata bara inte på så att de tar över forumet helt och hållet om du förstår vad jag menar. ;-)
Vi moderatorer får ju litet feedback om forumet via telefon och e-mail och vissa upskattar frågor och svar mer än "noveller" eller hur man nu skall uttrycka det.
Det viktiga är att vi har kul på forumet och att vi inte glömmer bort att det är flyg och flyghistoria som vi diskuterar och berättar om.
Om någon har synpunkter på dina inlägg så är ju detta en utmärkt tråd att lämna sina synpunkter i.
Seve Ungermark
Kontakt:

Inlägg av Seve Ungermark »

Håkan Olsson skrev:- - - mata bara inte på så att de tar över forumet helt och hållet - - -
Kan inte låta bli att i sammanhanget plocka fram min gamla käpphäst om indelning i fler "kategorier" eller vad man nu vill kalla det. Om vi hade haft lite olika huvudrubriker i stället för en enda stor korg där alla inlägg hamnar i en enda röra tror jag frågan om längden aldrig hade ställts. Och ingenting skulle kunna "ta över forumet".

Numera - sedan vi fått lyckan att ha duktiga och milda moderatorer som griper in och ställer till rätta - skulle också ev. felsorterade inlägg mycket snabbt hamna rätt.

Vill också tipsa "sommarsol" om rubrikens betydelse för att locka till sig läsare. Jag lade ut en fråga med en synnerligen sakligt beskrivande rubrik och ca 50 brydde sig om att titta på inlägget. När jag sedan aktualiserade ämnet med en något mer diffus rubrik innehållande akronymen SAS blev det snabbt tre gånger fler "tittare". Hade jag varit så företagsam/samvetslös att jag klämt dit något med t.ex. "J 29" i rubriken gissar jag att nästan alla forumdeltagare öppnat inlägget.

Och för att svara på den ursprungliga frågan tycker jag att ett inlägg kan se ut nästan hur som helst så länge som rubriken hjälper till att ge en uppfattning om vad som väntar efter det att man öppnat tråden.

Seve U
sommarsol

Inlägg av sommarsol »

Hej Gänget! Som någon föreslog här, så skulle det kännas bra, att inte strypa meningsutbudet med långa haranger om mitt, ditt och datt. Varför inte öppna en speciell avdelning för ordbajsare som jag? Då skulle jag känna mig lugn med vetskapen att inte sabotera meningsutbyten av betydligt väsentligare slag. Sture Tingwall
Bengt Ekbladh

Inlägg av Bengt Ekbladh »

Hej sommarsol.

Kör på !

Bengt
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"