22203 J 22-1
Postat: 12 mar 2014, 10:45
22203
J 22
Typ FFVS 22
Tillverkare: Kungl. Flygförvaltningens Flygverkstad Stockholm, Ulvsunda
Levererat till F 13 1944-12-15 med motor typ TWC3 nr 3008
Godkänt 1944-12-23
Märkning 13-3
Haveri 1945-02-02
F 13 flottiljverkstad 1945-02-03; haverireparation
Från verkstad 1945-02-08
Märkning enligt fo nr A 65 daterad 1944-12-21 gällande från och med 1945-05-01.
Märkning fick ske tidigare enligt flottiljchefs (motsvarande) bestämmande.
Typbeteckning ändrad till J 22-1 enl FF, MF H 22:3 daterad 1945-03-06
F 13 flottiljverkstad 1945-04-06 för undersökning av motor
Klar 1945-04-27
Nödlandning 1946-08-19
Motor: TWC3 nr 3008
Ff furir Lars Lindberg (GFSU:2) oskadad
Orsak till haveri: Nödlandning. Huven har med största sannolikhet icke varit tillförlitligt stängd före starten. Ff kontroll jml ”TA F13 15/45” kan ha varit bristfällig. Detta kan dock icke fastställas.
Skadornas omfattning: Huv lossnat under flygning.
Beräknad kostnad 2.000:- kr
Till CVA för liten översyn, motorbyte. Motor typ TWC3 nr 3008
Påbörjad 1946-12-05. Motor typ STWC3 nr 1345 inmonterad.
Klar 1947-03-04.
Överlämnat till F 8 1947-03-18
Märkning 8-gul T
Till CVA; liten översyn, motorbyte. Påbörjad 1946-11-15, klar 1947-03-04
Överlämnat till F 3 1949-04-29
F 3 flottiljverkstad. liten översyn, motorbyte. Påbörjad 1950-03-30, klar 1950-08-09
Kasserat 1952-05-17 med motor typ STWC3 nr 1051.
J 22
Typ FFVS 22
Tillverkare: Kungl. Flygförvaltningens Flygverkstad Stockholm, Ulvsunda
Levererat till F 13 1944-12-15 med motor typ TWC3 nr 3008
Godkänt 1944-12-23
Märkning 13-3
Haveri 1945-02-02
F 13 flottiljverkstad 1945-02-03; haverireparation
Från verkstad 1945-02-08
Märkning enligt fo nr A 65 daterad 1944-12-21 gällande från och med 1945-05-01.
Märkning fick ske tidigare enligt flottiljchefs (motsvarande) bestämmande.
Typbeteckning ändrad till J 22-1 enl FF, MF H 22:3 daterad 1945-03-06
F 13 flottiljverkstad 1945-04-06 för undersökning av motor
Klar 1945-04-27
Nödlandning 1946-08-19
Motor: TWC3 nr 3008
Ff furir Lars Lindberg (GFSU:2) oskadad
Orsak till haveri: Nödlandning. Huven har med största sannolikhet icke varit tillförlitligt stängd före starten. Ff kontroll jml ”TA F13 15/45” kan ha varit bristfällig. Detta kan dock icke fastställas.
Skadornas omfattning: Huv lossnat under flygning.
Beräknad kostnad 2.000:- kr
Till CVA för liten översyn, motorbyte. Motor typ TWC3 nr 3008
Påbörjad 1946-12-05. Motor typ STWC3 nr 1345 inmonterad.
Klar 1947-03-04.
Överlämnat till F 8 1947-03-18
Märkning 8-gul T
Till CVA; liten översyn, motorbyte. Påbörjad 1946-11-15, klar 1947-03-04
Överlämnat till F 3 1949-04-29
F 3 flottiljverkstad. liten översyn, motorbyte. Påbörjad 1950-03-30, klar 1950-08-09
Kasserat 1952-05-17 med motor typ STWC3 nr 1051.