26084 J 26
Postat: 06 apr 2014, 08:19
26084
J 26
Typ: North American NA-122
Tillverkare: North American Aviation, Inc, Inglewood, CA, USA
Tillverkningsnummer: 122-31971
Ex U.S.A.A.F. P-51D-20-NA 44-72112
Till CVM 1947-05-23 för besiktning och erforderlig översyn.
Gångtid 88 tim. Motor typ PM 7 nr 329134. Gångtid 88 tim.
Motor typ PM 7 nr 329134 inmonterad 1947-07
Anmäld klar 1947-10-31.
Levererat till F 16 1947-11-05
Godkänt 1947-11-07
Till CVM; liten översyn, motorbyte. Påbörjad 1949-07-04, klar 1949-12-16
Överlämnat till F 21 1949-11-10 (uppbörd)
Lån till F 16
F 16 flottiljverkstad; 400 tillsyn. Påbörjad 1951-11-23, klar 1952-02-18
Återlämnat till F 21 enl ME H A51-01:16/FoB H24/51 daterad 1951-11-27
Märkning 21-2
Totalhaveri 1952-10-08 vid Tjäura 40 km sydväst Jokkmokk. Märkning 21-10
Ff fänrik Karl-Gunnar Irhem (FFSU) räddade sig med fallskärm.
Kasserat 1952-11-19 med motor typ PM 7 nr 329927. Åtgärder efter kassation: ”Matr förstöres på platsen genom sprängning”
J 26
Typ: North American NA-122
Tillverkare: North American Aviation, Inc, Inglewood, CA, USA
Tillverkningsnummer: 122-31971
Ex U.S.A.A.F. P-51D-20-NA 44-72112
Till CVM 1947-05-23 för besiktning och erforderlig översyn.
Gångtid 88 tim. Motor typ PM 7 nr 329134. Gångtid 88 tim.
Motor typ PM 7 nr 329134 inmonterad 1947-07
Anmäld klar 1947-10-31.
Levererat till F 16 1947-11-05
Godkänt 1947-11-07
Till CVM; liten översyn, motorbyte. Påbörjad 1949-07-04, klar 1949-12-16
Överlämnat till F 21 1949-11-10 (uppbörd)
Lån till F 16
F 16 flottiljverkstad; 400 tillsyn. Påbörjad 1951-11-23, klar 1952-02-18
Återlämnat till F 21 enl ME H A51-01:16/FoB H24/51 daterad 1951-11-27
Märkning 21-2
Totalhaveri 1952-10-08 vid Tjäura 40 km sydväst Jokkmokk. Märkning 21-10
Ff fänrik Karl-Gunnar Irhem (FFSU) räddade sig med fallskärm.
Kasserat 1952-11-19 med motor typ PM 7 nr 329927. Åtgärder efter kassation: ”Matr förstöres på platsen genom sprängning”