17155 B 17B, S 17BL, S 17BS
Postat: 22 maj 2014, 20:03
17155
B 17B
S 17BL
S 17BS
Typ SAAB L-10
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Trollhättan
Tillverkningsnummer: 55
Levererat till F 7 1942-09-24. Motor typ My XXIV nr 776
Godkänt 1942-10-16 i version som landflygplan
Överlämnat till F 3 1943-06-29
Nödlandning 1944-01-28 Märkning 3-5
Motor: My XXIV nr 776
Besättningen ff furir Egnertz, fs löjtnant Hultén oskadad
Orsak till nödlandning: Skärning i motorn.
Skador motor: Motorn har skurit.
Beräknad reparationskostnad c:a 10.000:- kr
Till SAAB; liten översyn. Påbörjad 1944-02-04. klar 1944-08-20. Motor typ My XXIV nr 703
Märkning enligt fo nr A 65 daterad 1944-12-41 gällande från och med 1945-05-01.
Ommärkning fick ske tidigare enligt flottiljchefs (motsvarande) bestämmande.
Överlämnat till F 2 1945-03-04
Märkning 2-55
CVV; liten översyn, motorbyte. Påbörjad 1946-02-07 (?), klar 1946-05-08 (?)
Kasserat 1949-04-13. Gångtid 678 tim. Antal flygningar 1016 st.
B 17B
S 17BL
S 17BS
Typ SAAB L-10
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Trollhättan
Tillverkningsnummer: 55
Levererat till F 7 1942-09-24. Motor typ My XXIV nr 776
Godkänt 1942-10-16 i version som landflygplan
Överlämnat till F 3 1943-06-29
Nödlandning 1944-01-28 Märkning 3-5
Motor: My XXIV nr 776
Besättningen ff furir Egnertz, fs löjtnant Hultén oskadad
Orsak till nödlandning: Skärning i motorn.
Skador motor: Motorn har skurit.
Beräknad reparationskostnad c:a 10.000:- kr
Till SAAB; liten översyn. Påbörjad 1944-02-04. klar 1944-08-20. Motor typ My XXIV nr 703
Märkning enligt fo nr A 65 daterad 1944-12-41 gällande från och med 1945-05-01.
Ommärkning fick ske tidigare enligt flottiljchefs (motsvarande) bestämmande.
Överlämnat till F 2 1945-03-04
Märkning 2-55
CVV; liten översyn, motorbyte. Påbörjad 1946-02-07 (?), klar 1946-05-08 (?)
Kasserat 1949-04-13. Gångtid 678 tim. Antal flygningar 1016 st.