Jag tänkte bara berätta att hösten 2014 släpper mitt Vaktel Förlag min nya "tegelsten" i storformat om slaget om England - det berömda luftslaget mellan RAF och Luftwaffe sommaren och hösten 1940.
Det blir en rikt illustrerad bok, sprängfylld med dramatiska ögonvittnesskildringar från piloterna som var med, och med mängder av nya fakta. Var beredd på att få ompröva mycket av det du trodde om slaget om England!
http://www.bergstrombooks.se/slagetomengland.htm
Med vänliga hälsningar
Christer Bergström
Slaget om England - ny bok av Christer Bergström
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
-
Re: Slaget om England - ny bok av Christer Bergström
Hallå! Hoppas man får lägga upp detta.
Boken "Slaget om England" är en KRAFTIGT REDIGERAD uppdatering - med massor, massor av nytt. Nya fakta, ny förluststatistik, etc. Många nya ögonvittnesskildringar, en del nya slutsatser, en hel del nytt bildmaterial, etc. Därav den nya titeln.
Jag har kommit över en hel del nytt källmaterial som ger helt nya insikter. Det blir så mycket nytt i boken "Slaget om England" att även jag själv är förvånad. :milsmile:
Maila mig gärna för att få veta mer. vaktelforlag[at]gmail.com (ersätt "[at]" med snabel-a.)
Utdrag ur boken kommer f.ö. snart att läggas upp på min hemsida bergstrombooks.se
Boken "Slaget om England" är en KRAFTIGT REDIGERAD uppdatering - med massor, massor av nytt. Nya fakta, ny förluststatistik, etc. Många nya ögonvittnesskildringar, en del nya slutsatser, en hel del nytt bildmaterial, etc. Därav den nya titeln.
Jag har kommit över en hel del nytt källmaterial som ger helt nya insikter. Det blir så mycket nytt i boken "Slaget om England" att även jag själv är förvånad. :milsmile:
Maila mig gärna för att få veta mer. vaktelforlag[at]gmail.com (ersätt "[at]" med snabel-a.)
Utdrag ur boken kommer f.ö. snart att läggas upp på min hemsida bergstrombooks.se
- Bilagor
-
-