Linker her til foto fra Værnes ved Trondheim.
Med bl.a. Draken, Viggen, Saab 105 og mye mere.
https://www.flickr.com/photos/jarud/set ... 912412998/
Foto fra Værnes Airshow - mye Svenskt
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
- Hans O. Sandström
Re: Foto fra Værnes Airshow - mye Svenskt
Hej Jan,
Tack för alla fina och intressanta bilder du delat med dig!!
Extra plus för Dreamlinern:-))
Ha en kjempebra helg framöver!
/Hans SFF-F
Tack för alla fina och intressanta bilder du delat med dig!!
Extra plus för Dreamlinern:-))
Ha en kjempebra helg framöver!
/Hans SFF-F
-
Takker for dine helgønskninger, Hans.
Har lenge beundret din samling av flymodeller.
Hvordan får du plass til alle ?
Og håper du kan avsløre hva du håper på som neste modell. :)
Selv håper jeg på en Spantax DC-4, -som jeg i 1965 reiste med fra Teneriffe til Madrid. Utopi - kanskje ?
(Hvis moderator synes dette blir for pesonlig - slett innlegget)
Har lenge beundret din samling av flymodeller.
Hvordan får du plass til alle ?
Og håper du kan avsløre hva du håper på som neste modell. :)
Selv håper jeg på en Spantax DC-4, -som jeg i 1965 reiste med fra Teneriffe til Madrid. Utopi - kanskje ?
(Hvis moderator synes dette blir for pesonlig - slett innlegget)
- Hans O. Sandström
Hej Jan,
Som svar på din fråga vore det inte fel med en Airbus A350 i SAS eller Qatar,s färger då Qatar är launch customer (första kund) på A350.
Airbus målade nyligen upp en A350 i hälften Qatar och hälften Airbus logo.
Är sedan ett tag pensionerad och det har inte varit så aktivt på modellfronten.
En del modeller finns hos barn o barnbarn , en del donerade (kommer fler) till SFF-F (lotterier) några i Norge på SAS museet m.m.
Men en del kommer jag att bevara för framtiden typ Linjeflyg och ytterligare ett antal modeller.
Har även hjälpt ett par unga samlare att få en start på sitt samlande då jag av erfarenhet vet vad många spännande kontakter det har gett mig personligen.
Kanske ett för personligt svar även från mig med vi får väl härleda denna tråd till civilflygets postlåda.
Allt gott!
/Hans SFF-F
Som svar på din fråga vore det inte fel med en Airbus A350 i SAS eller Qatar,s färger då Qatar är launch customer (första kund) på A350.
En del modeller finns hos barn o barnbarn , en del donerade (kommer fler) till SFF-F (lotterier) några i Norge på SAS museet m.m.
Men en del kommer jag att bevara för framtiden typ Linjeflyg och ytterligare ett antal modeller.
Har även hjälpt ett par unga samlare att få en start på sitt samlande då jag av erfarenhet vet vad många spännande kontakter det har gett mig personligen.
Kanske ett för personligt svar även från mig med vi får väl härleda denna tråd till civilflygets postlåda.
Allt gott!
/Hans SFF-F
Re: Foto fra Værnes Airshow - forumfunderingar
Hej både Hans och Jan!Hans O. Sandström skrev:Hej Jan,
Allt gott!
/Hans SFF-F
Jag gillade de fina bilderna från Værnes Airshow som Jan V länkade till mycket. Och jag har också följt dina inlägg Hans med bilderna på alla modellflygplanen du samlat på genom åren. Det här innebär att jag alls inte tycker att den här tråden är för personlig och privat. Tvärtom så tycker jag att det här visar på att vi kan få lite bättre fart på SFF-forumet bara genom en så enkel sak som att vara lite mer 'personliga' och dela med oss av kanske ytligt sett lite 'privata' tankar och informationer. I själva verket intresserar sådana här inlägg många fler av oss i forumet än vad man i förstone kanske kan tro!
Det finns därför ingen anledning att ängsligt fundera på om man varit för personlig när man författat ett inlägg här i forumet. Så länge det finns – som i denna tråd – en klar flyganknytning så är det bara att 'take-off' så att säga! Om man hela tiden ska oroa sig för att någon anser att ett sådant här inlägg är så privat att det helst inte borde postas offentligt utan skickas med ett personligt PM eller mejl så blir forumaktiviteten därefter! Och det var ju för att få mer liv i forumdebatten som flera av oss flygforumiter den senaste tiden på uppmaning av den globale moderatorn diskuterat förslag till bildliga vitamininjektioner för att få fart på inläggsförfattandet och postandet! So go for it!
- Hans O. Sandström
En liten bild på den omnämnda logon Qatar/Airbus som nämnts tidigare i mitt svar till Jan.
Lär nog aldrig göras någon modell av denna då QR, s livery normalt inte ser ut på detta viset.
Tycker själv logon med Oryx antilopen gör sig bättre på vit botten än den normala grå.
A350 ser ut att bli ett stilfullt flygplan och kommer säkert att göra sig i SAS färger i sinom tid!!
Trevlig kväll från ett soligt Småland,
Hans SFF-F