Sida 1 av 1
SE-EZX [2], Piper PA-18 Super Cub 150
Postat: 16 jul 2014, 11:08
av Sven-Erik Jönsson
SE-EZX [2]
Typ: Piper PA-18 Super Cub 150
c/n: 18-8610
Tillverkad år 1968
N9016Y
Registrerad 1968-03-22 Skellefteå Flygklubb, Skelleftehamn/Skellefteå
1979-11-22 Skellefteå Flygklubb, Boliden
1987-11-27 J T Lundberg, Skellefteå
1988-04-20 H O G Bergström m. f:a Sky Safari i Östersund, Östersund/Frösön
1999-08-10 D Eggertz med f:a Morbygden Konsult, Falun
Lu 2003-10-19
Avreg 2008-05-14 Skrotad
- SE-EZX på Ersmarks ängar, Skellefteå, ca 1971-1973. Foto: Sven Stridsberg
- SE-EZX på Siljansnäs 1996-08-10. Foto Paul Compton.
- SE-EZX på Siljansnäs augusti 2001. Foto: Hans Wikström
Re: SE-EZX [2], Piper PA-18 Super Cub 150
Postat: 04 feb 2015, 17:10
av Lars Larsson
Havererade 2003-10-19 vid Lissjön, överstegring i starten pga nedisning.
/Lars Larsson
Re: SE-EZX [2], Piper PA-18 Super Cub 150
Postat: 08 feb 2015, 21:23
av LN-BFT
På bildet fra 96, synes med hvite bokstaver ( overfor S i reg.) firmanavn " midlandair"; og i enda mindre bokstaver under:"ØSTERSUND".Dette var vel også et H. Bergstrøm-firma.
Re: SE-EZX [2], Piper PA-18 Super Cub 150
Postat: 09 feb 2015, 10:42
av Olsson
Ja det stämmer, det var Hasse Bergström som ägde Midland Air. Kan ej ange datum för ägarändring, men vad jag vet så ägdes den av Midland Air. Jag flög den en hel del då, både på hjul och på skidor.
/Bertil
Re: SE-EZX[2] Piper PA-18 Super Cub 150
Postat: 26 jul 2020, 13:57
av Paul R Compton
Vi får tacka Gordon Smith och Stig Jarlevik för att de belyser fel angivit tillverkningsnumret som skall vara 18-8610.
Souce credits: Stig Jarlevik & Gordon Smith (via AB-IX) & TS
Re: SE-EZX [2], Piper PA-18 Super Cub 150
Postat: 27 jul 2020, 09:31
av Sven-Erik Jönsson
Tack för påpekande om c/n, det är rättat i första inlägget i tråden.
/Sven-Erik
SE-EZX[2] Piper PA-18 Super Cub 150
Postat: 02 sep 2023, 12:20
av Paul R Compton
En sak till. Enligt US Export CofA daterad 19671027, korrekta YoM är därmed 1967.
Source credit: LFV Centralarkivet