18250 B 18B
Postat: 10 aug 2014, 08:50
18250
B 18B
Typ SAAB 18
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer:
Levererat till F 1 1946-11-01. Motorer typ DB605 nr (V) 2137, nr (H) 2144
Godkänt 1946-11-11
Till CVV; reparation. Påbörjad 1948-04-26, klar 1949-02-13
Märkning 1-röd P (1949-02)
Till SAAB 1949-02-25 för införande av katapultstolar m m.
Färdig 1949-04-19
Avhämtat 1949-04-27
Till CVV för införande av raketinstallation m m.
Påbörjad 1949-05-04.
Klar 1949-05-20
Klar för leverans 1949-06-01.
Levererat 1949-06-01
Överlämnat till F 7 1949-06-10. Gångtid total 257.15 tim. Efter LF 3.10 tim.
Motorer typ DB 605 nr (V) 2714. Gång-tid total 3.10 tim, nr (H) 2571. Gångtid total 56.30 tim. Efter SM 3.10 tim
Skaderapport 1950-01-20. Märkning 7-gul A
Överlämnat till F 17 1951-04-09 som lån
Överlämnat till F 17 uppbörd 1951-07-16
Haveri 1952-04-09 vid F 1, Hässlö
Kasserat 1952-05-17. Gångtid total 569 tim, efter LF 312 tim, antal flygningar 387 st. Demonteras vid CVV. CVV får i samråd med CFA behålla detaljer från dessa fpl som reservdelar i den utsträckning det av CVV anses erforderligt.
B 18B
Typ SAAB 18
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer:
Levererat till F 1 1946-11-01. Motorer typ DB605 nr (V) 2137, nr (H) 2144
Godkänt 1946-11-11
Till CVV; reparation. Påbörjad 1948-04-26, klar 1949-02-13
Märkning 1-röd P (1949-02)
Till SAAB 1949-02-25 för införande av katapultstolar m m.
Färdig 1949-04-19
Avhämtat 1949-04-27
Till CVV för införande av raketinstallation m m.
Påbörjad 1949-05-04.
Klar 1949-05-20
Klar för leverans 1949-06-01.
Levererat 1949-06-01
Överlämnat till F 7 1949-06-10. Gångtid total 257.15 tim. Efter LF 3.10 tim.
Motorer typ DB 605 nr (V) 2714. Gång-tid total 3.10 tim, nr (H) 2571. Gångtid total 56.30 tim. Efter SM 3.10 tim
Skaderapport 1950-01-20. Märkning 7-gul A
Överlämnat till F 17 1951-04-09 som lån
Överlämnat till F 17 uppbörd 1951-07-16
Haveri 1952-04-09 vid F 1, Hässlö
Kasserat 1952-05-17. Gångtid total 569 tim, efter LF 312 tim, antal flygningar 387 st. Demonteras vid CVV. CVV får i samråd med CFA behålla detaljer från dessa fpl som reservdelar i den utsträckning det av CVV anses erforderligt.