SAS/Continental Airlines samarbete!!
Postat: 05 dec 2014, 20:43
SAS köpte 1989 en andel på 18,4 procent av Continental Airlinesmoderbolag Texas Air Corporation och upprättar ett samarbete som medför att resenärer med SAS nya mindre 767:or som går direkt till New York från såväl Köpenhamn, Oslo och Stockholm kan nå de flesta orter i USA med endast ett byte. Härvid lämnar SAS JFK och börjar att flyga på EWR Newark.
Jag hade förmånen att bli god vän med den drygt två meter långe Presidenten Larry Kellner som valde mellan att bli professionell basketspelare eller CEO/President Continental Airlines.
Denna vänskap utmynnade i ett antal trevliga modeller. CO fick den absolut sista Boeing 757-300 och skulle bli första US-kund på Dreamliner. Tillsammans med Delta var de de enda som flög 767-400.
Hans SFF-F
Bifogar lite CO modeller som är historia då de blev United.
Boeing 787-8 Dreamliner Boeing 757-300 "The flying pencil" Boeing 767-200ER Boeing 767-400 Boeing 737-800WL
Jag hade förmånen att bli god vän med den drygt två meter långe Presidenten Larry Kellner som valde mellan att bli professionell basketspelare eller CEO/President Continental Airlines.
Denna vänskap utmynnade i ett antal trevliga modeller. CO fick den absolut sista Boeing 757-300 och skulle bli första US-kund på Dreamliner. Tillsammans med Delta var de de enda som flög 767-400.
Hans SFF-F
Bifogar lite CO modeller som är historia då de blev United.
Boeing 787-8 Dreamliner Boeing 757-300 "The flying pencil" Boeing 767-200ER Boeing 767-400 Boeing 737-800WL