Flyg med gott utrymme/svängrum!

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Hans O. Sandström

Flyg med gott utrymme/svängrum!

Inlägg av Hans O. Sandström »

Bjuder här på några Executive Jets från Embraer.

Legacy 600 (ERJ135) lyxig kärra med en räckvidd på 600 mil. Har en seating med 13 platser

Lineage 1000 Executive Jet är baserad på ERJ190. Erbjuder 13-19 platser mot de normala 95-100 i den vanliga ERJ190
Räckvidd drygt 830 mil!
Modellerna i skala 1/72 tillverkade av Embraer France.

Trevlig helg!!
Hans SFF-Småland
IMG_4562.jpg
IMG_4569.jpg
IMG_4588.jpg
IMG_4591.jpg
Användarens profilbild
Björn Bäcklund

Re: Flyg med gott utrymme/svängrum?????????????

Inlägg av Björn Bäcklund »

Jag är tveksam till att det är gott utrymme i dom där konservburkarna.
Så här borde det vara: https://groups.google.com/forum/#!topic ... NRd42Aqozk :D
Användarens profilbild
Hans O. Sandström

Re: Flyg med gott utrymme/svängrum!

Inlägg av Hans O. Sandström »

Hej Björn!

Kul inlägg/svar från dig:-)
Ja nog åkte man lyxigt även förr i tiden. Kul att du valde 314 Clipper , en av mina absoluta favoriter.
Hade en bild på min vägg under några år i ungdomen.
Tyvärr har jag aldrig lyckats hitta en modell av densamma , finns att köpa i och för även idag tillverkade i Asien.

Här kommer en bild dock , ej från min egen samling utan från Anthony Lawler f.d. sales director Airbus North America

Bilden tog jag vid ett besök hos honom i Washington.
Boeing 314 Clipper står under Eastern stora maskin!! En otroligt fin metallmodell i rejäl skala.
Hälsningar,
Hans SFF-F
DSCN0134.jpg
Användarens profilbild
Lars Sundin

Re: Flyg med gott utrymme/svängrum!

Inlägg av Lars Sundin »

Jo det fanns bekväma plan. Själv hörde jag en gång med ett skratt nämnas att något svenskt mindre inrikesplan eller taxiplan hade det ordnat med en potta under sittdynan på en stol i passagerarkabinen. Om jag fattade och minns rätt.

Vilket planet nu kan ha varit.

Sudden, som klarade 4 timmar och 7 minuter i Zugvogel IV SE-SYG 24 augusti 1968. Utan andra trängande behov än av fortsatt termik men det "grodde igen". Ett misslyckat 5-timmarsförsök cirklande ovanför Vängsö. Normalt tog man 5-timmars på köpet när man tog 30-mila. Men Eskilstuna är det längsta jag flugit själv till.
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"