Storasyster 767-400ER
Postat: 24 aug 2015, 10:08
Boeing 767-400ER beställdes av Delta Air Lines 21 stycken och Continental Airlines (United) 16 stycken.
Flög första gången den 9 oktober-1999.
Var förlängd med 6,4 meter jämfört med -300ER. Total längd 61.34 meter.
Även vingarna förlängdes med s.k. raked wingtips på 2,34 meter.
Landningsstället (landing gear) förlängdes med 46 cm på grund av den långa flygkroppen.
Entered in service (EIS) 14 september-2000 för Continental Airlines.
En 767-400ER byggdes om till VIP flygplan för Bahrain Royal Flight.
Troligen var inte SAS intresserade av denna 767 vad jag förstår eller har jag fel?? Var tänkt att ersätta DC-10 bland annat.
Hans SFF-F
Modellen av 767-400ER i skala 1/100
Flög första gången den 9 oktober-1999.
Var förlängd med 6,4 meter jämfört med -300ER. Total längd 61.34 meter.
Även vingarna förlängdes med s.k. raked wingtips på 2,34 meter.
Landningsstället (landing gear) förlängdes med 46 cm på grund av den långa flygkroppen.
Entered in service (EIS) 14 september-2000 för Continental Airlines.
En 767-400ER byggdes om till VIP flygplan för Bahrain Royal Flight.
Troligen var inte SAS intresserade av denna 767 vad jag förstår eller har jag fel?? Var tänkt att ersätta DC-10 bland annat.
Hans SFF-F
Modellen av 767-400ER i skala 1/100