Sida 1 av 1

SE-GCY, Cessna 150M

Postat: 19 sep 2015, 09:40
av Sven-Erik Jönsson
SE-GCY
Typ: Cessna 150M
c/n: 150-76410
Tillverkad år 1974

Fd N3179V
Registrerad 1976-03-22 Arosventilation AB, Västerås
1976-12 Maskin AB Plamont, Norrköping
1978-06 Lunds & Tekniska Högskolans Flygklubb, Lund
1992-03 Eslövs Flygklubb, Eslöv (namnändring)
1999-06-16 S-E Larsson, Höganäs
2000-05-30 B F Jakobsson, Nyköping
200x ? Helicraft T Martinsson AB
Lu 2007-03-31
Avreg 2015-04-08 exporterad till Lettland.
SE-GCY på Norrköping-Kungsängen 1977-04-29. Foto ur Freddy Stenboms donerade samling.
SE-GCY på Norrköping-Kungsängen 1977-04-29. Foto ur Freddy Stenboms donerade samling.
SE-GCY på F 5, Ljungbyhed 1992. Foto: Sven-Erik Jönsson
SE-GCY på F 5, Ljungbyhed 1992. Foto: Sven-Erik Jönsson
SE-GCY på Höganäs juni 1999. Foto: Sven-Erik Jönsson
SE-GCY på Höganäs juni 1999. Foto: Sven-Erik Jönsson

Re: SE-GCY, Cessna 150M

Postat: 30 jun 2016, 14:09
av Hans Spritt
SE-GCY (05.06.76).jpg
SE-GCY Nyge Brandholmen 5 juni 1976.
Foto: Hans Spritt.

SE-GCY Cessna 150M

Postat: 27 apr 2025, 20:03
av Paul R Compton
Denna Cessna 150M (15076410) inregistrerades som N3179M 19741231 och innebär att YoM skall vara 1974 som anges på TS online registret.
Korrekta ägare vid inregistrering 19760322 som SE-GCY skall vara Maskin AB Plamont, Norrköping. SE-GCY tillhörde aldrig Arosventilation AB, Västerås och kan därför tas bort. Enda luftfartyget som har haft Arosventilation AB, Västerås som ägare var Cessna T210K Turbo Centurion (21059306) SE-FTC som inregistrerades 19760302 med Arosventilation AB som ensam ägare. Jag misstänker att det här är ett fall av transposition där LEL - som är ursprungskällan av historiken - har förväxlat identiteter i mars månadens 1976 registerutdrag från Luftis. Mycket lätt hänt.

Source credits: LFV Centralarkivet