Sida 1 av 1

SE-GGP, Cessna F150L

Postat: 15 nov 2015, 10:54
av Sven-Erik Jönsson
SE-GGP
Typ: Cessna F150L
c/n: F150-1128
Tillverkad år 1974 i Reims, Frankrike

Fd (D-EOQC)
Interimregistrering 1974-10 Borlänge Flygklubb, Borlänge
Registrerad 1974-11-12 Borlänge Flygklubb, Borlänge
1982-05 J E Olsson, Karlshamn
1983-08-11 Grundstenen 13939 AB, Karlshamn
1985-02-18 Västeråsflyg, Västerås
Haveri 2000-05-20 Gistad mellan Linköping och Norrköping, stall i marken vid en flygtävling. 1 omkom.
Lu 2000-01-31
Avreg 2001-05-30
SE-GGP 1976 på Siljansnäs. Diabild ur Freddy Stenboms donerade samling.
SE-GGP 1976 på Siljansnäs. Diabild ur Freddy Stenboms donerade samling.
SE-GGP 1981 på Borlänge. Diabild ur Freddy Stenboms donerade samling.
SE-GGP 1981 på Borlänge. Diabild ur Freddy Stenboms donerade samling.
SE-GGP på Bromma 1992. Foto: Sven-Erik Jönsson
SE-GGP på Bromma 1992. Foto: Sven-Erik Jönsson

Re: SE-GGP, Cessna F150L

Postat: 30 jun 2016, 15:39
av Hans Spritt
Översta bilden är tagen på Siljansnäs flygfält.

/Hans.

Re: SE-GGP, Cessna F150L

Postat: 01 jul 2016, 10:11
av Hans Spritt
SE-GGP (06.03.76).jpg
SE-GGP Örebro Gustavsvik 6 mars 1976.
Foto: Hans Spritt.

SE-GGP[2] Reims/Cessna F150L

Postat: 14 okt 2024, 20:16
av Paul R Compton
Korrekta typben. enligt tillverkaren skall vara Reims/Cessna F150L.
J-E Olsson, Karlshamn infördes i registret som ägare 19820524.
Ägare Grundstenen 13939 AB, Karlshamn namnändrades 19840206 till I.B.A. International Business Air AB, Karlshamn.
Ägare fr.o.m 19850218 hette Föreningen Västeråsflyg, Västerås.
Avregistreringsorsak 20010530 som saknas i historiken är Totalhaveri.
Och en länk till haverirapport #RL 2001:04 ...
https://www.shk.se/download/18.2d6f089b ... 001_04.pdf

Source credits: LFV Centralarkivet, TS online registret & Havkom