Den förening där jag anförtrotts webbmaster
posten använder samma typ av forum som detta.
Det är lättskött och kan på ett enkelt sätt göras
väldigt proffsigt.
KS HAD

Moderator: Sven-Erik Jönsson
I vårt gamla forum behövde man inte söka - man såg direkt vad det var frågan om, förutsatt att man var läskunnig och hade normalt färgsinne...Henrik Nilsson skrev:ÄNTLIGEN.....
.... Enkel att söka i och framförallt inte beter sig konstigt. ;)
....
Jag håller med föregående författare.Henrik Nilsson skrev:ÄNTLIGEN.....
så får man ett forum i en version som jag anser vara lättarbetad. Enkel att söka i och framförallt inte beter sig konstigt. ;)
Ett tips dock ar att skapa flera kategorier ex. Civilt, militärt, uppvisningar, frågor, osv annars kommer det att bli väldigt många nya inlägg i huvudkategorin att titta igenom för att hitta det man är intresserad av.
Synd bara att man inte valde version 3 av PHPBB forumen, då den är lite mer säker mot spam, har ett betydligt bättre admin gränssnitt och en hel del andra saker som man lär sig uppskatta som användare. (Har jobbat med båda typerna under ca 2 år.) Visst 2:an är lättare att anpassa utseendemässigt.
Men i stort lycka till... jag ser fram mot en trevlig tid.
Det finns på förstasidan för inloggade. Men borde finnas i toppen på alla sidor. Eftesom vi bara har en tråd, så finns det inte mycket på förstasidan.Kent Schram skrev:......"Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök" det är ju bra och man
slipper lusläsa varenda inlägg...........
Den finns högst upp till höger på varje inlägg. På dina egna inlägg finns på samma plats även en knapp för att ändra inlägget ifall du skulle vilja det, samt en knapp för att ta bort inlägget.Lars Sundin skrev:jag hittar just nu ingen citatknapp men de finns, ibland hittar jag den
Hej Erik!Erik skrev:Den finns högst upp till höger på varje inlägg. På dina egna inlägg finns på samma plats även en knapp för att ändra inlägget ifall du skulle vilja det, samt en knapp för att ta bort inlägget.Lars Sundin skrev:jag hittar just nu ingen citatknapp men de finns, ibland hittar jag den
Annars går det ju att citera "manuellt" genom att använda {quote}{/quote}, fast med [] istället för {}.
Ändring: ändrade färg för bättre läsbarhet.
-----------curtll skrev:Enkelt Lars
Gå på VISA, TESXTSTORLEK och välj sedan mellan STÖRRE; MINDRE och NORMAL.
Curt
Man undrar ju vad andra användare ser. Antagligen att jag är on-line fast jag kanske i praktiken är på en helt annan sajt.UrbanFredriksson skrev:Nädå, de använder varsin kakburk, så det är som det ska vara.Lars Sundin skrev:Lars S, som nu skall hitta motsvarande hos Firefox. Kul förresten att när man kör båda samtidigt, så kan man vara inloggad i den ena, i den andra inte trots att jag "refreshat". Eller är jag förvirrad?
........
........
.
Hej Jan! Det norska tågforumet ser snyggt ut, och svenska tågvänner brukar tala väl om det. Det verkar som tågvännerna har mycket större resurser att sköta sina forum än flyghistorikerna, alltså satsar mer pengar, och det har väl dessutom 5-10 gånger så många användare som vårt flyghistoriska forum. Jag har en gång tyckt saker på ett tågforum som man inte bör tycka bland tågentusiaster, och herregud vilket liv det blev, och från så många därtill.Jan H Vold skrev:Ber om "ursäckt" for at en utlending skriver så här:
Jeg synes (tycker) at et Norskt forum har vært heldigere i sin overgang fra Parsimony til en ny forummotor.
(Både gamle vaner, og nye, i en form som det ser ut som at de fleste ingen problemer har med å bruke)
http://www.jernbane.net/forum/category-view.asp
Jan