SE-KVE, Piper PA-32R Saratoga SP301
Postat: 02 mar 2017, 11:04
SE-KVE
Typ: Piper PA-32R-301 Saratoga SP
c/n: 32R-8613004
Tillverkad år 1986
Fd N9289Y,
Jag fick förmånen att ferryflyga detta flygplan till Sverige. Start från Murietta Skypark, CA 1991-09-22 via Deming, NM – Austin TX – Lakeland -TTN-BGR-YQX-PIK-HAD 1991-09-27.
Registrerad 1991-10-25 Roto Bil AB, Varberg & Göran Karlsson International AB, Ullared
1993-02-24 Bandalex AB, Varberg & Göran Karlsson International AB, Ullared
Haveri 2006-08-16 Varberg. Genomsjunk efter lättning, överlast. Hamnade i vattnet vid fältgränsen.
SHK rapport: http://www.havkom.se/assets/reports/Swe ... 006_22.pdf
Eo 2015-07-12 Flygplankropp utan stabilisator vid Djurönäset (Stockholms Skärgård) med avsikt att sänkas på 12 m djup , och utgöra mål för dykövningar m.m. Se: http://forum.flyghistoria.org/viewtopic ... d5c#p37792
Typ: Piper PA-32R-301 Saratoga SP
c/n: 32R-8613004
Tillverkad år 1986
Fd N9289Y,
Jag fick förmånen att ferryflyga detta flygplan till Sverige. Start från Murietta Skypark, CA 1991-09-22 via Deming, NM – Austin TX – Lakeland -TTN-BGR-YQX-PIK-HAD 1991-09-27.
Registrerad 1991-10-25 Roto Bil AB, Varberg & Göran Karlsson International AB, Ullared
1993-02-24 Bandalex AB, Varberg & Göran Karlsson International AB, Ullared
Haveri 2006-08-16 Varberg. Genomsjunk efter lättning, överlast. Hamnade i vattnet vid fältgränsen.
SHK rapport: http://www.havkom.se/assets/reports/Swe ... 006_22.pdf
Eo 2015-07-12 Flygplankropp utan stabilisator vid Djurönäset (Stockholms Skärgård) med avsikt att sänkas på 12 m djup , och utgöra mål för dykövningar m.m. Se: http://forum.flyghistoria.org/viewtopic ... d5c#p37792