SE-KXX [2], Beechcraft 1900C Airliner

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Sven-Erik Jönsson
Site Admin
Inlägg: 10031
Blev medlem: 06 feb 2008, 12:19
Ort: Haverdal, Halmstad

SE-KXX [2], Beechcraft 1900C Airliner

Inlägg av Sven-Erik Jönsson »

SE-KXX [2]
Typ: Beechcraft 1900C Airliner
c/n: UC-44
Tillverkad år 1988

Fd N31261, JA8864, N31261, (N144GP) ej använt, N31261
Eo 1996-05-10 Reserverat av Air Express, Norrköping
Registrerad 1996-08-09 Raytheon Coporate Jets Inc, Hatfield, England (ferryflygning YYR-REK 1996-07-28, RKE 1996-07-29, BMA 1996-08-04)
Innehavare 1996-08-09 Air Express i Norrköping AB, Norrköping "Linköping"
Avreg 2000-03-08 Sålt till Danmark, reg OY-JRI, C-GWWX

Foto saknas i SFF arkiv
Rolf Larsson
Inlägg: 1615
Blev medlem: 23 feb 2008, 14:33
Ort: Solna

Re: SE-KXX [2], Beechcraft 1900C Airliner

Inlägg av Rolf Larsson »

Reg. C-GWWX avförd ur Transport Canada registret 2018-04-11 , registrerad N125AX på Alaska Central Express Inc. 2018-04-12
Paul R Compton
Inlägg: 4422
Blev medlem: 01 mar 2008, 15:47

Re: SE-KXX[2], Beechcraft 1900C Airliner

Inlägg av Paul R Compton »

Enligt Air-Britains främsta turboprop expert, the late Mark Checkley, hela påföljande regsekvensen borde vara:
OY-JRI[2]>(F-HJJJ)>(F-GJRI)>C-GWWX[2]>N125AX

Bör även noteras att sista ägaren innan export till Danmark var Raytheon Aircraft Credit Corp., Wichita, KS. Namnbyte skedde 1999.

Source credits: Business Turboprops International (AB) & TS
Skriv svar

Återgå till "SE-KAA -- SE-KZZ"