Swedish Air Force Historic Flight - SK 60

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Kenneth Göransson
Moderator
Kontakt:

Swedish Air Force Historic Flight - SK 60

Inlägg av Kenneth Göransson »

I en annan tråd kan man läsa:
Nicklas Lennartsson skrev: Ps. Har forumet totalt missat att SwAFHF nu fått upp sin gamla SK60?? Stor applåd till er som gjort det möjligt!! Ds
Tyvärr har SwAFHF inte heller talat om det för oss på sin hemsida.
Med vänlig hälsning
Kenneth

aeronavium
Användarens profilbild
Henrik Bergman

Re: Swedish Air Force Historic Flight - SK 60

Inlägg av Henrik Bergman »

Hej!

Våran hemsida har inte uppdaterats med detta, då vi fick luftvärdighetsbeviset sent på eftermiddagen fredag 28/8.
Vi har haft en späckad helg nere på Säve, och har inte haft tid att uppdatera hemsidan, men det är på gång.

Mvh
Henrik Bergman, SwAFHF
Användarens profilbild
Kenneth Göransson
Moderator
Kontakt:

Inlägg av Kenneth Göransson »

Djungeltelegrafen är snabb. Tyvärr hör inte alla trummorna utan får lita till forum och bloggar.

Jag kan bara instämma med Nicklas L i hyllningsskaran: ett STORT GRATTIS till SwAFHF och ert fina arbete. Det är en fröjd att som flygfreak se på varje gång ni släpper en kalv på grönbete. Keep up the good work!
Med vänlig hälsning
Kenneth

aeronavium
krullle

Inlägg av krullle »

Jag får gratulera!

Några nyheter om Viggen och dragen?

Saknade dessa på flygdagarna i helgen.

//Kristoffer
Pontus W

Inlägg av Pontus W »

Ett stort grattis från mig med! Kul att höra dom "gamla" motorerna igen.

http://www.2shared.com/file/7521254/560 ... 60140.html

Ang Viggen: Samtalade med en man från Safhf som sade att dom jobbade med att få Sk-37 och Aj-37 i luften, det behövs lite manligare flygplan som han själv sade ;-)

Mvh /Pontus
Användarens profilbild
Christian S
Kontakt:

Inlägg av Christian S »

Även om Viggen och Draken är "honor" så har de ändå tillräckligt med kraft för att få bröstkorgen att vibrera :)

Jag saknar allt Viggen i luftrummet. Som en liten parvel (liten är relativt ord när man var i 13-årsåldern) stod man på taket och tittade storögt när Viggen kom och busade över Volvo Aero. Man blev alltid lika besviken när Viggen vände hemåt. Motormullret hörde man långt efter man hade slutat kunna se kärran.

Jag filmade faktiskt en gång upp på hustaket hemma en uppvisning med Viggen. Jag antar att piloten såg mig för han eller hon kommer in på låg höjd över hustaken och vänder hela undersidan mot mig i en sväng. Och så siktar jag videokameran ett snäpp för högt så jag fick inte med det på band! :evil: Och detta var bara några hundra meter bort. Detta var i augusti 1992.
Järnspik vad jag var sur efteråt! Sen har just det bandet fått fötter och försvunnit någonstans jag vet inte var.

Sen funderar jag på var jag har gjort av bandet när Gustaf Röd gjorde en avskedsflygning över Västergötland i oktober 1998. Jag skolkade faktiskt från en samhällskunskapslektion med ursäkten "tandläkarbesök" för att dokumentera. :oops: Nåja, det påverkade iaf inte mina slutbetyg vid studenten ett halvår senare.
/Christian i Trollywood
en830

Inlägg av en830 »

Apologies my Swedish is non-existent, however here are a few shots of the Swedish Air Force Historic Flight in Jersey this week.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Are there any Swedish aviation magazines that I could contact with a view to submitting an article on the show, my email contact is kandidprints(@)gmail.com ?

Tackar så mycket

Ian
Användarens profilbild
Fredric Lagerquist
Moderator

Inlägg av Fredric Lagerquist »

Superb pictures, Ian!

And BTW, here is a clip of the SwAFHF display in Jersey: http://www.youtube.com/watch?v=k0W0TF9nX1k
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"