27. I med- och motvind
Postat: 09 jun 2020, 08:39
En flygares bekännelser
Författare: John-Olof Holmström
Förlag: Atremi Förlag
ISBN: 9789175272696
Pris: 250 kr
Format: 239 x 169 mm, 368 sidor, inbunden.
John-Olof Holmström har många strängar på sin lyra. Nu har hans 42 år som pilot blivit en självbiografi. Han är även naturälskare och friluftsmänniska. Han har bl a ett stort intresse för jakt, från hare till björn. Han har tillbringat mycket tid på motorcykeln, bl a i Östeuropa. När han drev en bilverkstad i Hultsfred kom han i kontakt med segelflyget och tävlade i både SM och EM innan det tog fart på allvar. Under många år drev han det egna flygbolaget Holmstroem Air, som utgick från Hultsfred flygplats. Som mest hade företaget ett hundratal anställda, nio egna plan och två serviceverkstäder. Han har flugit väldigt mycket Hultsfred-Stockholm! J-O hade även ett flygbolag i Hudiksvall, drev flygplatsen i Mora och var delägare i ett flygbolag i Lettland.
John-Olof och Solveig Holmström blev nyckelpersoner för att göra MAF-Sweden (Mission Aviation Fellowship) till en starkt flygande partner i det stora flyghjälpsprogram som MAF idag omfattar. Det har varit en spridd verksamhet och många flygningar till Afrika och Asien. Han landat på floderna Ganges och Brahmaputra och det är ingen barnlek. Det är mycket om flygningarna i Bangladesh i boken. Två år och tre månader eller ca 20 000 timmar har John-Olof Holmström spenderat i luften.
Författare: John-Olof Holmström
Förlag: Atremi Förlag
ISBN: 9789175272696
Pris: 250 kr
Format: 239 x 169 mm, 368 sidor, inbunden.
John-Olof Holmström har många strängar på sin lyra. Nu har hans 42 år som pilot blivit en självbiografi. Han är även naturälskare och friluftsmänniska. Han har bl a ett stort intresse för jakt, från hare till björn. Han har tillbringat mycket tid på motorcykeln, bl a i Östeuropa. När han drev en bilverkstad i Hultsfred kom han i kontakt med segelflyget och tävlade i både SM och EM innan det tog fart på allvar. Under många år drev han det egna flygbolaget Holmstroem Air, som utgick från Hultsfred flygplats. Som mest hade företaget ett hundratal anställda, nio egna plan och två serviceverkstäder. Han har flugit väldigt mycket Hultsfred-Stockholm! J-O hade även ett flygbolag i Hudiksvall, drev flygplatsen i Mora och var delägare i ett flygbolag i Lettland.
John-Olof och Solveig Holmström blev nyckelpersoner för att göra MAF-Sweden (Mission Aviation Fellowship) till en starkt flygande partner i det stora flyghjälpsprogram som MAF idag omfattar. Det har varit en spridd verksamhet och många flygningar till Afrika och Asien. Han landat på floderna Ganges och Brahmaputra och det är ingen barnlek. Det är mycket om flygningarna i Bangladesh i boken. Två år och tre månader eller ca 20 000 timmar har John-Olof Holmström spenderat i luften.