Kan någon ge mig mer kött på benen för Supercuben SE-CSD i ASA-flygs kläder?
Håller på att renovera en radiostyrd sådan i skala 1:4 och gick i mål när jag hittade en bild på denna ovanliga individ i Svensk Flyghistorisk Tidskrift.
Främst bilder är av intresse men även vilka färger den hade , vit förmodligen men de andra?
Googlade och sökte på airliners.net men där fanns den endast som renoverad med ett helt annat målningsschema.
Även tacksam för tips på andra flyghistoriska sajter typ airliners.net med mycket bilder.
/Palle
Hjälp med dokumentation
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
Re: Hjälp med dokumentation
Det finns en svart/vit bild i SFF:s bildarkiv, den är från Bromma 1961, men det kanske är den du redan sett i SFT?
Det är väl inte helt otänktbart att färgen var densamma som på denna bild från 1972 men jag förstår att du vill helst se en färgbild från Asaflyg-tiden.
/Roger
Det är väl inte helt otänktbart att färgen var densamma som på denna bild från 1972 men jag förstår att du vill helst se en färgbild från Asaflyg-tiden.
/Roger
-
Tack Roger.
Färgbild hade varit klockrent men det går även bra om någon minnesgod SFF:are kan beskriva färgsättningen.
/Palle
Färgbild hade varit klockrent men det går även bra om någon minnesgod SFF:are kan beskriva färgsättningen.
/Palle
- Fredric Lagerquist
- Moderator
Färgerna på SE-CSD på Hans Spritts bild från 1972 är Piper ´"Standard Colors - Daytona White with Santa Fe Red". Sätter en femma på att det är orginalutseendet
-
Japp Fredric, det låter sannolikt.
Men det ser ut som ASA-loggan på motorkåpan har en annan färg, någon som minns/vet?
/Palle
Men det ser ut som ASA-loggan på motorkåpan har en annan färg, någon som minns/vet?
/Palle
- Rolf Broberg
- Kontakt:
På webbplatsen om Torslanda flygplats finns en färgbild från 1963 på en Tri Pacer med ASA-flygs märke i blått, se http://www.amhult-lyse.se/torslandaflyg ... =flygpl463.
/Roffe