Köpte dessa på Tradera utan att veta vad det är för något.
Därför vill jag nu ha hjälp av Er kära SFF med att identifiera dessa märken.
Det är textilklistermärken och jag har som sagt aldrig sett dessa tidigare, men jag har en misstänke om att det kan ha följt med någon tidning sent 70tal eller början 80 tal. Märkena som ser ut som gradbeteckningar har ingen text på baksidan men det har övriga märken... och en siffra samt en viktig text.
Tack för hjälpen
Robban
Hjälp 2
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Fredrik Lager
Re: Hjälp 2
Rent instinktivt så tycker jag att märket "69th Division" påminner mycket om äldre amerikanska armémärken typ kavalleriet (WW2-tid) med dock inte helt "spot on" om man säger så.
Även märket med den flygande bombfågeln påminner mycket om äldre USAF-märken.
Är du säker på att detta är kopior av riktiga märken, eller är det efterapningar eller rent hittepå?
Mvh
Fredrik Lager
Även märket med den flygande bombfågeln påminner mycket om äldre USAF-märken.
Är du säker på att detta är kopior av riktiga märken, eller är det efterapningar eller rent hittepå?
Mvh
Fredrik Lager
Varför fråga, får ändå inga svar..
- UrbanFredriksson
Jag är ganska säker på att jag känner igen de tre översta. De är rent hittepå och följde möjligen med en serietidning. (Pilot?)Fredrik Lager skrev:Är du säker på att detta är kopior av riktiga märken, eller är det efterapningar eller rent hittepå?
108 kan kanske tyda på en basbataljon vid F10?
eller vad säger ni?
Bengt
eller vad säger ni?
Bengt
Hej Urban!UrbanFredriksson skrev:Jag är ganska säker på att jag känner igen de tre översta. De är rent hittepå och följde möjligen med en serietidning. (Pilot?)Fredrik Lager skrev:Är du säker på att detta är kopior av riktiga märken, eller är det efterapningar eller rent hittepå?
jag är nog inne på din linje också att dessa är rent hittepå och följt med någon tidning.
Robban