Vallentuna Aviatörförening anlände med Congo Queen till Västerås ungefär kl.11. Helt otrolig tur med vädret och en mycket trevlig flygdag, trots utebliven J35 och Mustang. Men mycket annat fint som BHT-1, Dr.1, Pembroke, Spitfire, m.m. Här är några bilder från dagen. En hel del värmedaller i luften denna fina försommardag, så en del bilder har väl inte toppskärpan.
Barkarby, strax före avfärd mot Västerås
Parkerade bland åskådarna som fick tillfälle att kika in under dagen.
Follow Me!
Förberedelser ute på fältet
Dubbeldäckarna
Världens enda flygande Pembroke
De här killarna har några timmar i sittbrunnen bakom sig. Och förhoppningsvis framför sig för den delen.
Vampire
Hoppare
Den vackra Fokkern
Gammal möter äldre
Synd att inte Huntern flög mer
Segelflyg
Spitfire
Sk 16
Lansen
Gripen
Hemfärd
En till bildtråd från Västerås 2010.05.30
Moderator: Sven-Erik Jönsson
En till bildtråd från Västerås 2010.05.30
Mvh
/Björn Hellenius
/Björn Hellenius
- Robert Westerberg
- Kontakt:
Re: En till bildtråd från Västerås 2010.05.30
Superfina bilder! Jag tycker skärpan ligger på topp! Värmedaller är att älska eller hata. Lite småmulet är kanske att föredra ibland, men det soliga vädret i Västerår gav ju fantastiskt ljus och mycket färg. Jag undrar hur nära varandra vi stod?
- samsonreklam
Härliga bilder!!
Tack för att du delar med dig.
Själv fick man inte se mycket av uppvisningarna då jag satt instruktör i våra simulatorer, men det är ju extremt roligt också
Tack för att du delar med dig.
Själv fick man inte se mycket av uppvisningarna då jag satt instruktör i våra simulatorer, men det är ju extremt roligt också
Tack, kul att ni uppskattar bilderna! Synnerligen lyckat evenemang som jag hoppas återkommer fortsättningsvis också
Mvh
/Björn Hellenius
/Björn Hellenius