Den flygbashistoriska (FBH) dokumentationsgrupp som tog fram underlaget till SFF boken Svenska Flygbaser lever till stora delar vidare, med administrativt säte inom SFF Mälardalen.
Nya intressenter och medlemmar välkomnas i den "virtuella kompetensgruppen".
Undertecknad sammankallar och samordnar verksamheterna med stöd av en hängiven och kunnig stödgrupp.
Det är bara att anmäla sig.
FBH-gruppen lever vidare och välkomnar nya intressenter
Moderator: Sven-Erik Jönsson
- Hans E Fredbäck
- Kontakt:
-
Re: FBH-gruppen lever vidare och välkomnar nya intressenter
Hej !
Jag vill bara instämma i Hans Fredbäcks inlägg och FBH gruppen lever i högsta grad.
Det är ett mycket stort intresse för våra gamla krigsbaser runt om i bygderna. Människor vet väldigt lite om vad som pågick och hur det såg ut under det kalla kriget. Det mesta var ju hemligt! Nu får man plötsligt veta nästan allt och se med hjälp av flygsimulator hur det kunde vara.
Jag gjorde en skrift för Fält 58 Björkvik med tillhörande presentation och byggde upp basen i FS9 så som den såg ut.
Finns hos Björkviks hembygdförening.
Jag kommer att göra min fjärde presentation och denna gång har självaste kykoherden kallat och vill höra om basen efter gudstjänsten på söndag!
Med hjälp av FS9 , en stark videoprojektor, STOR filmduk och en skaplig högtalaranläggning kommer Björkviksborna och andra intesserade att få flyga på basen. Det till och med brukar killa i magarna på de äldre damera!
Intresset är därför stort och det brukar komma ca 100 personer varje gång.
Jag vill med detta bara påpeka att det finns ett STORT intresse att få veta mer om våra baser och jag har under arbetets gång blivit mycket imponerad av alla som deltog i detta enorma arbete under lång tid.
Det vore synd om vi inte lyfter fram detta.
Vi fortsätter vårt intressanta arbete!
Hälsningar
Lennart
Jag vill bara instämma i Hans Fredbäcks inlägg och FBH gruppen lever i högsta grad.
Det är ett mycket stort intresse för våra gamla krigsbaser runt om i bygderna. Människor vet väldigt lite om vad som pågick och hur det såg ut under det kalla kriget. Det mesta var ju hemligt! Nu får man plötsligt veta nästan allt och se med hjälp av flygsimulator hur det kunde vara.
Jag gjorde en skrift för Fält 58 Björkvik med tillhörande presentation och byggde upp basen i FS9 så som den såg ut.
Finns hos Björkviks hembygdförening.
Jag kommer att göra min fjärde presentation och denna gång har självaste kykoherden kallat och vill höra om basen efter gudstjänsten på söndag!
Med hjälp av FS9 , en stark videoprojektor, STOR filmduk och en skaplig högtalaranläggning kommer Björkviksborna och andra intesserade att få flyga på basen. Det till och med brukar killa i magarna på de äldre damera!
Intresset är därför stort och det brukar komma ca 100 personer varje gång.
Jag vill med detta bara påpeka att det finns ett STORT intresse att få veta mer om våra baser och jag har under arbetets gång blivit mycket imponerad av alla som deltog i detta enorma arbete under lång tid.
Det vore synd om vi inte lyfter fram detta.
Vi fortsätter vårt intressanta arbete!
Hälsningar
Lennart
LBQ
- Hans E Fredbäck
- Kontakt:
Re: FBH-gruppen lever vidare och välkomnar nya intressenter
Hej Lennart!
Har Du kollat upp Visualiseringscenter i Norrköping. http://www.visualiseringscenter.se/1/1.0.1.0/465/1/
Det händer mycket nu inom "Ditt" ämnesområde. Se: http://www.visualiseringscenter.se/1/1. ... art-s1/255
Vi är snart inne i "framtiden". Hu vad det går undan.
Återkommer med nya FBH-idéer.
Grattis alla som får uppleva Din presentation på söndag.
Bara skärmen var ju ett häftigt byggnadsverk.
Vi "dockar" så småningom.
Må väl!
///Hans-Erik
Har Du kollat upp Visualiseringscenter i Norrköping. http://www.visualiseringscenter.se/1/1.0.1.0/465/1/
Det händer mycket nu inom "Ditt" ämnesområde. Se: http://www.visualiseringscenter.se/1/1. ... art-s1/255
Vi är snart inne i "framtiden". Hu vad det går undan.
Återkommer med nya FBH-idéer.
Grattis alla som får uppleva Din presentation på söndag.
Bara skärmen var ju ett häftigt byggnadsverk.
Vi "dockar" så småningom.
Må väl!
///Hans-Erik
FBH-gruppen