flygplanet och piloten?
Postat: 23 aug 2010, 07:01
När jag gjorde min militärtjänst som mekaniker på Ljungbhyed fick vi åka med en tur med SK 60 och i mitt fall så blev turen mer spännande än vi tänkt från början. I samband med start fick vi fälla in stället två gånger. Det gick nämligen inte vid första försöket. Vi blev därför efter de två andra flygplanen. Själva flygningen gick därefter utan anmärkning tills vi skulle landa. Då kunde vi inte ta ut klaff och allt berodde naturligtvis på att hydrauliken "lagt av". Enligt instruktionsboken ska man vid en sådan landning kupera motorn direkt efter landning och sen AD-bromsa. Vi fick bogseras till plattan.
Nu till mina frågor. Går det att nu i efterhand ta reda på vilket flygplan jag flög med och vem flygföraren var?
Flygningen utfördes förmodligen i augusti 1990 och det var som sig bör en fyrsitsig SK 60D eller SK 60E med nummer 140-149. Maskinen tillhörde tredje komp.
Går det att räta ut frågetecknen?
--
Hälsningar
Fredrik Salö
Nu till mina frågor. Går det att nu i efterhand ta reda på vilket flygplan jag flög med och vem flygföraren var?
Flygningen utfördes förmodligen i augusti 1990 och det var som sig bör en fyrsitsig SK 60D eller SK 60E med nummer 140-149. Maskinen tillhörde tredje komp.
Går det att räta ut frågetecknen?
--
Hälsningar
Fredrik Salö