J35B 35221 ej på pedistal

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Zodiac

J35B 35221 ej på pedistal

Inlägg av Zodiac »

Har fått info att J35B 352218(Acro delta) kommer ej upp på pedistal som var tanken på gamla F18 området.
troligtvis så är det grus i maskineriet mellan Peab å Kommunen!
Bengt Ekbladh

Re: J35B 35221 ej på pedistal

Inlägg av Bengt Ekbladh »

Är den "klar" för utställning annars eller?
Bengt
Zodiac

Inlägg av Zodiac »

http://www.35221.se där kan man följa J35B 35221
thomas lagman
Kontakt:

Inlägg av thomas lagman »

Hej

Varför skriver nån som inte jobbar med planet att det inte kommer upp på piedestal?
Senaste idag jobbades det på planet.

Vi i F18 kamratförening är inte nöjda med föreslagen placering,men förhandlingar pågår.
Bengt Ekbladh

Inlägg av Bengt Ekbladh »

Utveckla gärna vidare!

Bengt
Zodiac

Inlägg av Zodiac »

thomas lagman skrev:Hej

Varför skriver nån som inte jobbar med planet att det inte kommer upp på piedestal?

Vi i F18 kamratförening är inte nöjda med föreslagen placering,men förhandlingar pågår.
Hej ! Jo för jag fick info om det och det inte stämmer så kan man dementera det utan surna till
Användarens profilbild
Göran Nilsson

Inlägg av Göran Nilsson »

Zodiac skrev:

Hej ! Jo för jag fick info om det och det inte stämmer så kan man dementera det utan surna till
Hej.

Snälla Zodiac, eller ska jag kalla dig för pjäsmannen? Det är inte första gången som du skriver en massa sakfel i olika trådar.
Du har varit ute och cyklat fullständigt i andra forum också. Dom gånger du uttalar dig i sakfrågan, har du oftast ingen bakgrund eller fakta som stödjer det du säger.
Håll dig till ren sakkunskap eller var tyst. Inget blir bättre av att du säger fel saker som inte stämmer. Ta reda på fakta först.

MVH Göran Nilsson
Peace through power!
Zodiac

Inlägg av Zodiac »

Göran Nilsson skrev:
Zodiac skrev:

Hej.

Snälla Zodiac, eller ska jag kalla dig för pjäsmannen? Det är inte första gången som du skriver en massa sakfel i olika trådar.
Du har varit ute och cyklat fullständigt i andra forum också. Dom gånger du uttalar dig i sakfrågan, har du oftast ingen bakgrund eller fakta som stödjer det du säger.
Håll dig till ren sakkunskap eller var tyst. Inget blir bättre av att du säger fel saker som inte stämmer. Ta reda på fakta först.

MVH Göran Nilsson
Jag ställde en fråga å fick ett surt svar! Fattar inte varför en del är så bittra för man frågar över något
Vad F*n har man ett forum till för annars å vem F*n är pjäsmannen?
Jag hade fått info om att J35B kanske INTE kommer upp på pedistal och undrade över det och avser
att inte skriva något mer om detta eller något annat för risken att bli påhoppad är stor enligt min mening
vilket är ganska ONÖDIGT
Med vänliga hälsningar från Boden
Rolf Andersson
Nicklas Lennartsson

Inlägg av Nicklas Lennartsson »

Seriöst, vad är det här?

Uppfattar Zodiacs inlägg som en fråga varpå det blir total halshuggning. Det kan väl dessutom inte vara förbjudet
att skriva om 35221 om man inte är med i projektet? Är det så att man stör sig på något så finns det en funktion här
på forumet där man kan skicka personliga meddelanden till varandra. Använd den så vi andra slipper ödsla tid på att
läsa totalt ointressanta offentliga påhopp..

Till Zodiac: Skriv gärna dina källor i framtida inlägg så kanske missuppfattningar kan undvikas.

By the way.. 35221 blir förbaskat snygg!! Keep up the good work ;)
Användarens profilbild
Fredrik Astlid

Inlägg av Fredrik Astlid »

Trevligt att se att en restaurering kan bli så rätt bara man anstränger sig att då till detaljerna.

Jag uppfattade Zodiac mer som ett löst påstående och en fråga.

Detta forum är väl till för att diskutera och räta ut frågetecken eller ibland rent felaktiga påståenden, detta är ju inte en tidning utan ett forum.
AkktuStakki
Solus Fortis Est
Användarens profilbild
Göran Nilsson

Zodiac skrev:Har fått info att J35B 352218(Acro delta) kommer ej upp på pedistal som var tanken på gamla F18 området.
troligtvis så är det grus i maskineriet mellan Peab å Kommunen!
Hej.

Jag ber ödmjukast om ursäkt om jag blandade ihop ditt alias med någon annan.
Men jag ber inte om ursäkt för övrigt. Jag Ser ditt inlägg mer som ett påstående och inte en fråga. Det tråkiga i hela sången är att här har vi ett gäng i en kamratförening som jobbar och sliter i sitt anletes svett. Som kämpar för att få till ett minnesmärke över en flygflottiljs historia som inte ska glömmas bort.

Dom har arbetat i motvind för att få till detta. Jagat sponsorer. Pratat med kommunen och byggherrar. Dom har gått genom både det ena och det andra för att komma så här långt.
Detta är något som vi andra måste förstå. Det är inte en lätt väg som kamratföreningen hittills har gått.

Hur kul är det då att höra från någon som påstår att det inte blir något av? Av en person som inte är insatt i frågan, som inte vet att det är Peab och inte kommunen som äger marken. Att det pågår förhandlingar mellan kamratföreningen och Peab. En som har hört något från någon. Är det tredje hands uppgifter eller fjärde handsuppgifter? Vart kommer dom uppgifterna ifrån?

Jag blir så trött på att höra "jag har hört". Det är en ordform som har blivit ett så vanligt begrepp. Ett begrepp som missbrukas i vårt dagliga tal till den grad att vi säger den mer som en slentrian i vårt språk.

Några som vet fakta i den här sakfrågan är F18:s kamratförening. Dom om några. Skulle det nu bli så att 35:an inte kommer upp på en piedestal, var så säker att vi kommer få höra detta.

För övrigt måste det vara högt i tak på ett forum så disskusionerna kan gå heta.

MVH Göran Nilsson
Peace through power!
Mikael Stenhöjd

Inlägg av Mikael Stenhöjd »

Göran Nilsson skrev: "...som inte vet att det är Peab och inte kommunen som äger marken."
En fundering eller fråga inget påstående, men:
Det spelar ingen roll, så vitt jag vet, vem som äger marken om kommunen inte beviljar bygglov. För en "byggnad" i denna storlek går ju knappast att få in under reglerna för friggebodar. Så det behöver nog förhandlas med Botkyrka kommun också.

//Micke
Användarens profilbild
Fredrik Astlid

Inlägg av Fredrik Astlid »

Hoppas att allt löser sig med pidestal och bygglov samt placering.

Kommer flygplanet att klarlackas med tvåkomponentslack så den står emot väder och vind bättre än helt metallren?
AkktuStakki
Solus Fortis Est
Användarens profilbild
Göran Nilsson

Fredrik Astlid skrev:Hoppas att allt löser sig med pidestal och bygglov samt placering.

Kommer flygplanet att klarlackas med tvåkomponentslack så den står emot väder och vind bättre än helt metallren?
Hej.

Nu går jag nog händelserna i förväg. Men den informationen som jag har fått, är det inte riktigt bestämt. Det pågår en diskussion om detta i kamratföreningen.
Någon representant därifrån borde kunna ge ett bra besked om detta.
Men jag håller med dig Fredrik. Planet skulle tåla vind och vänder mycket bättre om man gör det riktigt från början.

MVH Göran Nilsson
Peace through power!
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"