Flottiljens Dag F 7 Såtenäs

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Användarens profilbild
Christian S
Kontakt:

Flottiljens Dag F 7 Såtenäs

Inlägg av Christian S »

29:e maj i år brakar det loss bokstavligen på F 7 Såtenäs. Det har varit tradition nu sedan 2005 att bjuda på en årlig flygdag. Mycket uppskattat!

Men jag läste i utskicket från SwAFHF att Lansen, Draken och Viggen är parkerade på marken tsv. Får vi inte ens se Lansen i luften i år? :-(

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Forband ... -dag-2011/
/Christian i Trollywood
Daniel Karlsson
Kontakt:

Re: Flottiljens Dag F 7 Såtenäs

Inlägg av Daniel Karlsson »

Lansen är igång igen och har gjort några flygpass.
Användarens profilbild
Hellenius
Kontakt:

Inlägg av Hellenius »

Enligt programmet ska Lansen flyga i Västerås samma dag, så förhoppningsvis kommer vi att få se den vid flera tillfällen under året.
Mvh
/Björn Hellenius
Användarens profilbild
Christian S
Kontakt:

Inlägg av Christian S »

Jag såg även att Draken ska gästa f.d F 1. Vet någon om hon kommer att gästa F 7 ocksså? Det vore ju inte tråkigt att få se och höra henne :D
/Christian i Trollywood
Håkan Andersson

Inlägg av Håkan Andersson »

Christian S skrev:Jag såg även att Draken ska gästa f.d F 1. Vet någon om hon kommer att gästa F 7 ocksså? Det vore ju inte tråkigt att få se och höra henne :D
35:an kommer till F7 om inget oförutsett inträffar. Kontrollflygning har utförts idag och kommer även att flyga något pass imorrgon.
Håkan Andersson
Veteranflyget F7
Pontus W

Inlägg av Pontus W »

Håkan Andersson skrev:
Christian S skrev:Jag såg även att Draken ska gästa f.d F 1. Vet någon om hon kommer att gästa F 7 ocksså? Det vore ju inte tråkigt att få se och höra henne :D
35:an kommer till F7 om inget oförutsett inträffar. Kontrollflygning har utförts idag och kommer även att flyga något pass imorrgon.
Håkan Andersson
Veteranflyget F7
Härligt med 35.. Törs man fråga om 37:an ? Status ?

Mvh /Pontus
Håkan Andersson

Inlägg av Håkan Andersson »

Pontus W skrev:
Håkan Andersson skrev:
Håkan Andersson
Veteranflyget F7
Härligt med 35.. Törs man fråga om 37:an ? Status ?

Mvh /Pontus
Håller den luftvärdig men den kommer förmodligen ej att flyga i år i väntan på besked om vad som kommer att hända med det militära veteranflyget. Får koncentrera oss på det som flyger idag och återkomma när ett beslut kommer.

Håkan Andersson
Veteranflyget F7
Pontus W

Inlägg av Pontus W »

Håkan Andersson skrev:
Håller den luftvärdig men den kommer förmodligen ej att flyga i år i väntan på besked om vad som kommer att hända med det militära veteranflyget. Får koncentrera oss på det som flyger idag och återkomma när ett beslut kommer.

Håkan Andersson
Veteranflyget F7

Tack för info! Den som väntar på något gott.. Alltid lika trevligt och avnjuta alla kärror ni kan visa upp.
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"