Söker S 32C F21 Luleå.
Postat: 31 okt 2011, 18:25
Hej.
Söker data och Bilder på de Spanings Lansar som ett tag var baserade på F21 Luleå
i 60-talets början.
Enligt gängse data skall de ha varit 5st + en ersättare för ett havererat (32936, F21-5)
Ersättare blev 32941.Som även fick koden 21-5.
Här har boken" Hopp i nöd och lust" ett Fel ? då den uppger att 32936 skulle varit märkt
F11-36 vid haveritillfället.
Varför sänd upp 32941 till F21 som ersättare ?
Nämnda haveri skedde ca 15 km no om F17 Kallinge med 2 lyckade hopp efter motorstörning på låg höjd.
Nåväl finns bilder och kompleterande data om hur länge S 32C användes för "inflygning?" däruppe
3:e div. F12 Kalmar anlände i okt. 1961.
Kan "spanarna" ha varit kvar till 1963 tro?
S 32C hade ju inga kameror i början av karriären.
Enligt uppgift först 1962 inmonterades dessa.
Kan någon räta ut något frågetecken?
mvh Bengt
Söker data och Bilder på de Spanings Lansar som ett tag var baserade på F21 Luleå
i 60-talets början.
Enligt gängse data skall de ha varit 5st + en ersättare för ett havererat (32936, F21-5)
Ersättare blev 32941.Som även fick koden 21-5.
Här har boken" Hopp i nöd och lust" ett Fel ? då den uppger att 32936 skulle varit märkt
F11-36 vid haveritillfället.
Varför sänd upp 32941 till F21 som ersättare ?
Nämnda haveri skedde ca 15 km no om F17 Kallinge med 2 lyckade hopp efter motorstörning på låg höjd.
Nåväl finns bilder och kompleterande data om hur länge S 32C användes för "inflygning?" däruppe
3:e div. F12 Kalmar anlände i okt. 1961.
Kan "spanarna" ha varit kvar till 1963 tro?
S 32C hade ju inga kameror i början av karriären.
Enligt uppgift först 1962 inmonterades dessa.
Kan någon räta ut något frågetecken?
mvh Bengt