Godkänd efter haveri !
Postat: 30 apr 2012, 17:42
En lite udda grej.
Flygplan kunde åtminstone "förr i tiden" bli godkänd efter haveri !
Sånt hände med Tunnan J29B 29414.
Som F8-gul K havererade hon 1953-12-01 vid Hässelby
Tyvärr omkom piloten.
Planet Godkändes 1953-12-04.
Planet hade levererats 1953-11-18 till Barkarby.
Så konstigt är det faktiskt inte, man var inte "uppdaterad då",de flesta meddelanden gick per post,
med en viss fördröjning.
29414 hade bara en gångtid av 9 timmar liksom motorn nr. 5351.
Det finns flera liknande tillfällen enligt ovan, någon som har något exempel?
Bengt
Flygplan kunde åtminstone "förr i tiden" bli godkänd efter haveri !
Sånt hände med Tunnan J29B 29414.
Som F8-gul K havererade hon 1953-12-01 vid Hässelby
Tyvärr omkom piloten.
Planet Godkändes 1953-12-04.
Planet hade levererats 1953-11-18 till Barkarby.
Så konstigt är det faktiskt inte, man var inte "uppdaterad då",de flesta meddelanden gick per post,
med en viss fördröjning.
29414 hade bara en gångtid av 9 timmar liksom motorn nr. 5351.
Det finns flera liknande tillfällen enligt ovan, någon som har något exempel?
Bengt