Kontaktperson till forumet?
Postat: 20 aug 2012, 12:38
Hej Alla
Här på forumet skrivs, tycks och frågas det mycket, oftast ställs det frågor till eller om saker som har med FVM/SF/ÖFS at göra oftast utan att det kommer svar från "rätt" håll utan det som kommer fram är mer eller mindre initierade/intelligenta gissningar som det sedan spinns vidare på.
Ett sätt att öka värdet på det som skrivs kunde vara att någon eller några ta på sej rollen som Forumkontakt och aktivt söker svar på det som undras, man kan även som sådan fungera som språkrör och berätta lite om vad som är på g tillexempel som att 37-1 ligger risigt till. Man behöver frivilliga till något projekt elle vad det må vara som är aktuellt.
Personligen tycker jag att det är hemskt tråkigt att 37-1 tuggades men den skulle med facit i handen naturligtvis ha hamnat på Tekniska museet när det var slutfluget, inte stå och förfalla på en åker i Östergötland.
Skulle välkomna en saklig redogörelse, gärna med fotodokumentation om 37-1's historia och även vad som skedde under dess 40 sista år och även då bilder från den sista demonteringen som visar den grova korrosion som den tyvärr drabbats av och som var anledningen till att man beslutade som man gjorde.
Om inte annat skulle det vara en bra förklaring och inte minst viktigt, en varningsklocka för det öde som övriga FVM flygplan som fortfarande står ute oundvikligen kommer att råka ut för om dom inte tas om hand snarast, om det inte redan är försent.
MVH David Pajus
Här på forumet skrivs, tycks och frågas det mycket, oftast ställs det frågor till eller om saker som har med FVM/SF/ÖFS at göra oftast utan att det kommer svar från "rätt" håll utan det som kommer fram är mer eller mindre initierade/intelligenta gissningar som det sedan spinns vidare på.
Ett sätt att öka värdet på det som skrivs kunde vara att någon eller några ta på sej rollen som Forumkontakt och aktivt söker svar på det som undras, man kan även som sådan fungera som språkrör och berätta lite om vad som är på g tillexempel som att 37-1 ligger risigt till. Man behöver frivilliga till något projekt elle vad det må vara som är aktuellt.
Personligen tycker jag att det är hemskt tråkigt att 37-1 tuggades men den skulle med facit i handen naturligtvis ha hamnat på Tekniska museet när det var slutfluget, inte stå och förfalla på en åker i Östergötland.
Skulle välkomna en saklig redogörelse, gärna med fotodokumentation om 37-1's historia och även vad som skedde under dess 40 sista år och även då bilder från den sista demonteringen som visar den grova korrosion som den tyvärr drabbats av och som var anledningen till att man beslutade som man gjorde.
Om inte annat skulle det vara en bra förklaring och inte minst viktigt, en varningsklocka för det öde som övriga FVM flygplan som fortfarande står ute oundvikligen kommer att råka ut för om dom inte tas om hand snarast, om det inte redan är försent.
MVH David Pajus