Martin Röd klocka

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Nicklas Lennartsson

Martin Röd klocka

Inlägg av Nicklas Lennartsson »

Vet någon storyn kring dessa klockor och dess värde?
Mvh
Nicklas
Bilagor
mail.jpg
Användarens profilbild
Robert Westerberg
Kontakt:

Re: Martin Röd klocka

Inlägg av Robert Westerberg »

Ingen aning om värdet, men kommer ihåg att dessa klockor hade en urtavla som föreställde Viggens G-mätare. Dessa klockor hade alla färdats i överljudsfart. Har för mig att man fick ett certifikat på det. Vore kul att ha en sådan klocka. :D
Nicklas Lennartsson

Tack Robert!

Har fått lite bekräftande info från en kompis (JEL) som flög på MR, tyvärr tycks det dock som inte alla flugit överljud: "Dessa klockor såldes av ett gäng på MR med Olle Lack i spetsen. Meningen var att han skulle flyga överljud med klockorna i en påse, och jag tror att han gjorde det. (Men inte med alla.) Sedan skulle dom säljas som överljudsklockor! "

Någon mer?
Tommy Johansson - ToJ

Inlägg av Tommy Johansson - ToJ »

Fanns det inte en annons insatt i Flygrevyn också, har för mig att jag har sett den i någon
av mina gamla nummer?

Tommy
Nicklas Lennartsson

Tack Tommy!

Blev uppringd av en kompis som har en lika klocka (de är numrerade). Han hade även ett överljudscert med info vem som flög och mellan vilka punkter det flögs överljud. Om alla klockor flugit överljud är dock osäkert...
Vet om en klocka till och den ska kollas in imorgon.

Tommy, sorry nu blev jag påmind om att jag lovat skicka över en bild på hur platsen där "Dansk" 35:an brann på Bråvalla ser ut idag. Du har den inom kort på mailen.

Hälsningar
Nicklas
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"