Vet någon storyn kring dessa klockor och dess värde?
Mvh
Nicklas
Martin Röd klocka
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
Martin Röd klocka
- Bilagor
-
- Robert Westerberg
- Kontakt:
Re: Martin Röd klocka
Ingen aning om värdet, men kommer ihåg att dessa klockor hade en urtavla som föreställde Viggens G-mätare. Dessa klockor hade alla färdats i överljudsfart. Har för mig att man fick ett certifikat på det. Vore kul att ha en sådan klocka.
-
Tack Robert!
Har fått lite bekräftande info från en kompis (JEL) som flög på MR, tyvärr tycks det dock som inte alla flugit överljud: "Dessa klockor såldes av ett gäng på MR med Olle Lack i spetsen. Meningen var att han skulle flyga överljud med klockorna i en påse, och jag tror att han gjorde det. (Men inte med alla.) Sedan skulle dom säljas som överljudsklockor! "
Någon mer?
Har fått lite bekräftande info från en kompis (JEL) som flög på MR, tyvärr tycks det dock som inte alla flugit överljud: "Dessa klockor såldes av ett gäng på MR med Olle Lack i spetsen. Meningen var att han skulle flyga överljud med klockorna i en påse, och jag tror att han gjorde det. (Men inte med alla.) Sedan skulle dom säljas som överljudsklockor! "
Någon mer?
-
Fanns det inte en annons insatt i Flygrevyn också, har för mig att jag har sett den i någon
av mina gamla nummer?
Tommy
av mina gamla nummer?
Tommy
-
Tack Tommy!
Blev uppringd av en kompis som har en lika klocka (de är numrerade). Han hade även ett överljudscert med info vem som flög och mellan vilka punkter det flögs överljud. Om alla klockor flugit överljud är dock osäkert...
Vet om en klocka till och den ska kollas in imorgon.
Tommy, sorry nu blev jag påmind om att jag lovat skicka över en bild på hur platsen där "Dansk" 35:an brann på Bråvalla ser ut idag. Du har den inom kort på mailen.
Hälsningar
Nicklas
Blev uppringd av en kompis som har en lika klocka (de är numrerade). Han hade även ett överljudscert med info vem som flög och mellan vilka punkter det flögs överljud. Om alla klockor flugit överljud är dock osäkert...
Vet om en klocka till och den ska kollas in imorgon.
Tommy, sorry nu blev jag påmind om att jag lovat skicka över en bild på hur platsen där "Dansk" 35:an brann på Bråvalla ser ut idag. Du har den inom kort på mailen.
Hälsningar
Nicklas