SE-CUR, Piper PA-22-150 Caribbean
Postat: 24 nov 2012, 22:57
SE-CUR
Typ: Piper PA-22-150 Caribbean
c/n: 22-7453
Tillverkad år 1960
Fd N3544Z
Registrerad 1961-06-28 AB ANA-Aero, Nyköping
1961-07-31 AB Nyge-Aero, Nyköping
Avreg 1962-09-14 Sålt till Finland, reg OH-CPR, åter till Sverige
Registrerad 1964-01-25 Söderhamns Flygklubb, Söderhamn
1966-09-09 S Emilsson, R Eriksson, H Lotz, K O Karlsten & M Johansson, Laxå (ersatt av SE-CMF?)
1969-09-17 Karlskoga Flygklubb, Karlskoga (ersatt av SE-ECT)
1971-04-30 Karlskoga Segelflygklubb, Karlskoga
1984-03-15 Caribbean Club, Strängnäs/Eskilstuna
1991-10-30 Siljansnäs Flygklubb, Leksand/Siljansnäs
Haveri 1996-07-12 Siljansnäs, motorstörning och turbulens vid landning efter segelflygbogsering
Lu 1997-06-30 Totalhaveri
1999-02-12 H N H Amrén, Rosersberg & P M Nilsson, Bromma
Åter luftvärdig någon gång 2000-2002. Ägs numera av privatperson och är luftvärdig.
Övriga uppgifter saknas efter 1999.
Typ: Piper PA-22-150 Caribbean
c/n: 22-7453
Tillverkad år 1960
Fd N3544Z
Registrerad 1961-06-28 AB ANA-Aero, Nyköping
1961-07-31 AB Nyge-Aero, Nyköping
Avreg 1962-09-14 Sålt till Finland, reg OH-CPR, åter till Sverige
Registrerad 1964-01-25 Söderhamns Flygklubb, Söderhamn
1966-09-09 S Emilsson, R Eriksson, H Lotz, K O Karlsten & M Johansson, Laxå (ersatt av SE-CMF?)
1969-09-17 Karlskoga Flygklubb, Karlskoga (ersatt av SE-ECT)
1971-04-30 Karlskoga Segelflygklubb, Karlskoga
1984-03-15 Caribbean Club, Strängnäs/Eskilstuna
1991-10-30 Siljansnäs Flygklubb, Leksand/Siljansnäs
Haveri 1996-07-12 Siljansnäs, motorstörning och turbulens vid landning efter segelflygbogsering
Lu 1997-06-30 Totalhaveri
1999-02-12 H N H Amrén, Rosersberg & P M Nilsson, Bromma
Åter luftvärdig någon gång 2000-2002. Ägs numera av privatperson och är luftvärdig.
Övriga uppgifter saknas efter 1999.