Sida 1 av 1

SE-CUR, Piper PA-22-150 Caribbean

Postat: 24 nov 2012, 22:57
av Sven-Erik Jönsson
SE-CUR
Typ: Piper PA-22-150 Caribbean
c/n: 22-7453
Tillverkad år 1960

Fd N3544Z
Registrerad 1961-06-28 AB ANA-Aero, Nyköping
1961-07-31 AB Nyge-Aero, Nyköping
Avreg 1962-09-14 Sålt till Finland, reg OH-CPR, åter till Sverige
Registrerad 1964-01-25 Söderhamns Flygklubb, Söderhamn
1966-09-09 S Emilsson, R Eriksson, H Lotz, K O Karlsten & M Johansson, Laxå (ersatt av SE-CMF?)
1969-09-17 Karlskoga Flygklubb, Karlskoga (ersatt av SE-ECT)
1971-04-30 Karlskoga Segelflygklubb, Karlskoga
1984-03-15 Caribbean Club, Strängnäs/Eskilstuna
1991-10-30 Siljansnäs Flygklubb, Leksand/Siljansnäs
Haveri 1996-07-12 Siljansnäs, motorstörning och turbulens vid landning efter segelflygbogsering
Lu 1997-06-30 Totalhaveri
1999-02-12 H N H Amrén, Rosersberg & P M Nilsson, Bromma

Åter luftvärdig någon gång 2000-2002. Ägs numera av privatperson och är luftvärdig.
Övriga uppgifter saknas efter 1999.
SE-CUR 1980, foto ur Freddy Stenbom donnerade samling
SE-CUR 1980, foto ur Freddy Stenbom donnerade samling
SE-CUR på Bungefältet den 7 september 2003.<br />Foto: Sven-Erik Jönsson
SE-CUR på Bungefältet den 7 september 2003.
Foto: Sven-Erik Jönsson

Re: SE-CUR, Piper PA-22-150 Caribbean

Postat: 26 jan 2016, 10:12
av Hans Spritt
SE-CUR (29.07.76).jpg
SE-CUR på Örebro Gustavsvik 29 juli 1976.
Foto: Hans Spritt.

Re: SE-CUR, Piper PA-22-150 Caribbean

Postat: 29 nov 2017, 14:31
av Hans Spritt
SE-CUR (30.05.09).JPG
SE-CUR på Hässlö 30 maj 2009.
Foto: Hans Spritt.

Re: SE-CUR, Piper PA-22-150 Caribbean

Postat: 10 okt 2022, 10:40
av Peter Liander

Re: SE-CUR[1]+[2] Piper PA-22-150 Caribbean

Postat: 19 maj 2023, 09:53
av Paul R Compton
Inregistreringsdatum i historiken är inkorrekt och ska vara 19610628. Förresten 19610618 är en söndag.
SE-CUR hade två ägare 19660909. Först, AB Nyge-Aero, Nyköping, följd av S Emilsson & ptnrs, Laxå samma dag.
C/n ändrades till 22-7453-1076 under 2002 vid utfärdandet av 1:a Fu från EAA efter Niclas Amréns restaurering.

Source credits: LFV Centralarkivet & EAA Sverige