SE-CXE, Cessna 172A
Postat: 09 dec 2012, 17:51
SE-CXE
Typ: Cessna 172A
c/n: 47500
Tillverkad år 1960
Fd N9700T
Interimregistrering 1960-08-09 F:a Skandia Import, B Jacobson, Ängelholm
R 60-11-21 F:a Skandia Import, B Jacobson, Ängelholm (ersatt av SE-CYR)
1962-02-09 AB Nord-Flyg, Eskilstuna (ersatt av SE-EIY)
1968-08-14 Böketofta Flygförening, Kågeröd (ersatt av SE-ELX)
1974-03-12 M Lökkeberg, Borlänge
1974-10-10 Roslagens Flygklubb, Norrtälje
1983-11-03 K A Bennich, Rimbo
1990-09-07 S V S Konsult AB, Sundbyberg
1990-10-12 H Thelin, Orsa/Timrå
1997-07-30 E Drape, Färentuna
1998-05-14 Kungshäll Seaplane Aviation HB, Färentuna (sjö), modifierat med Lycoming IO-360 och amfibieflottörer från PA-18-150, D-EEKL som hade havererat den 1997-09-07. Döpt till ”Kryss-Eva” (Experimental)
Historik efter 1999 saknas, flygplanet är fn luftvärdigt enligt Transportstyrelsen register.
Typ: Cessna 172A
c/n: 47500
Tillverkad år 1960
Fd N9700T
Interimregistrering 1960-08-09 F:a Skandia Import, B Jacobson, Ängelholm
R 60-11-21 F:a Skandia Import, B Jacobson, Ängelholm (ersatt av SE-CYR)
1962-02-09 AB Nord-Flyg, Eskilstuna (ersatt av SE-EIY)
1968-08-14 Böketofta Flygförening, Kågeröd (ersatt av SE-ELX)
1974-03-12 M Lökkeberg, Borlänge
1974-10-10 Roslagens Flygklubb, Norrtälje
1983-11-03 K A Bennich, Rimbo
1990-09-07 S V S Konsult AB, Sundbyberg
1990-10-12 H Thelin, Orsa/Timrå
1997-07-30 E Drape, Färentuna
1998-05-14 Kungshäll Seaplane Aviation HB, Färentuna (sjö), modifierat med Lycoming IO-360 och amfibieflottörer från PA-18-150, D-EEKL som hade havererat den 1997-09-07. Döpt till ”Kryss-Eva” (Experimental)
Historik efter 1999 saknas, flygplanet är fn luftvärdigt enligt Transportstyrelsen register.