katapultstol

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

pontusH
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 jan 2013, 16:09

katapultstol

Inlägg av pontusH »

Jag har i min ägo en katapultstol från flygplanet Lansen , jag hade planer på att sälja den men skulle vela veta ungefär vad man kan förvänta sig för värde på den?
Den är i stortsett nyskick
Någon här som kanske är sugen på den?

.Mvh Pontus

[ Postad med Android ] Bild
ecafrze
Inlägg: 162
Blev medlem: 28 jul 2009, 15:34
Ort: Värmdö

Re: katapultstol

Inlägg av ecafrze »

Hej Pontus!

Att sätta ett värde på en katapultstol är omöjligt. Jag kan villigt erkänna att jag är sugen, men vet inte vad jag skulle ha den till!! Mitt tips är att sätta in den på Ebay eller Tradera med ett utgångspris som känns OK. Sen är det bara hoppas att den budas upp till vansinniga prisnivåer!

Ska du lägga in en annons här, så finns det en köp/byt/sälj-sida på forumet. Men jag skulle ändå tipsa om någon av auktionssajterna. Vad hade du tänkt? Ett byte kanske mot något annat roligt?

MVH
Fredrik
Fredrik Zetterberg
pontusH
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 jan 2013, 16:09

Re: katapultstol

Inlägg av pontusH »

Kan ta din mailadress o skicka lite bilder så får du se hur den ser ut:) jo hade tänkt lägga ut den på ebay o tradera men är svårt att veta ett värde på den om man skall sätta ett reservationspris. För det kan vara allt från 150 kr till många tiotusen..Men jag fixar bilder inom några dagar:)

[ Postad med Android ] Bild
Användarens profilbild
RobinW
Inlägg: 87
Blev medlem: 27 feb 2009, 18:21
Ort: Nyköping

Re: katapultstol

Inlägg av RobinW »

var en på tradera för något år sen. har för mig att det gick för omkring 3500:- jag har fått känslan av att det finns betydligt fler 32stolar än 29-35&37stolar ute på "marknaden"
Kjell Franzén
Inlägg: 39
Blev medlem: 26 dec 2012, 12:51

Re: katapultstol

Inlägg av Kjell Franzén »

Ett tips är väl att genom detta forum meddela när stolen ligger ute på auktion och var. Alla följer ju inte auktionerna varje dag!
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"