Viggenbok!
Moderator: Sven-Erik Jönsson
-
Viggenbok!
Hur många kan tänkas vara intresserade av en ny upplaga av Stridsbergs bok om Viggen från 2003?
Stenvalls förlag kräver minst 500 ex för att fundera på nytryck.
MVH//Peder
Stenvalls förlag kräver minst 500 ex för att fundera på nytryck.
MVH//Peder
Re: Viggenbok!
Javisst om den är mycket uppdaterad och helst även "nyare" bildmaterial.
- Emil Lindberg
Instämmer delvis med Bengt.
Boken utgavs 2003 (tio år sedan i år - jösses vad tiden går) och först 2005 avslutades Viggenepoken i Flygvapnet. Därmed borde det finnas en del som fattas i boken, varför en uppdatering borde vara på sin plats innan ett ev. nytryck.
Boken utgavs 2003 (tio år sedan i år - jösses vad tiden går) och först 2005 avslutades Viggenepoken i Flygvapnet. Därmed borde det finnas en del som fattas i boken, varför en uppdatering borde vara på sin plats innan ett ev. nytryck.
Nu innehåller ju inte SFFs böcker särskilt mycket färgbilder, men är det någon som har en uppfattning om hur mycket en upplaga om 1000 böcker a 200 sidor med 50% färg och 50% s/v skulle kosta att ta fram?
Fredrik Zetterberg
-
Jag pratade med Stenvalls förlag om detta, och det är därifrån jag fått uppgiften om en upplaga på minst 500 böcker för att det skulle löna sig. Samtidigt verkade de inte speciell intresserade. Om upplagan skulle kompletteras/uppdateras måste ju även Sven Stridsberg vidtalas vad jag förstår. Min tanke var ju ett nytryck av boken från 2003, den innehåller tabeller mm och den har väl förlaget tillgång till.
Jag har även ställt denna fråga om intresse på IPMS Forum, detta också med tanke på att det kommer en ny modell i skala 1/48 av Viggen. Den gamla har ju några år på nacken.
//Peder
Jag har även ställt denna fråga om intresse på IPMS Forum, detta också med tanke på att det kommer en ny modell i skala 1/48 av Viggen. Den gamla har ju några år på nacken.
//Peder
- Per Björkqvist
Skulle hemskt gärna vilja ha ett exemplar av den!
Man kanske skulle översätta den till engelska..? För att nå en större och mer internationell publik? Samt komplettera med vad som hänt efter 2003? Om det är någon på detta forum som har kontakt med Sven Stridsberg, så kanske man redan nu kan prata med honom?
Tarangus skulle mycket väl kunna tänka sig att göra reklam för en ny Viggenbok, men "kravet" är nästan att den är på engelska. En upplaga på 1000 böcker kan man säker sälja. Jag anmäler mig frivilligt att vara behjälplig med översättning!
MVH
Fredrik
Tarangus skulle mycket väl kunna tänka sig att göra reklam för en ny Viggenbok, men "kravet" är nästan att den är på engelska. En upplaga på 1000 böcker kan man säker sälja. Jag anmäler mig frivilligt att vara behjälplig med översättning!
MVH
Fredrik
Senast redigerad av ecafrze den 07 mar 2013, 13:40, redigerad totalt 1 gång.
Fredrik Zetterberg
- Jan Holmqvist
Ett alternativ till engelsk översättning är
Swedish Viggen's av Jan Jørgensen
http://www.shopofphantoms.com/rhino/Pul ... sh-viggens
Swedish Viggen's av Jan Jørgensen
http://www.shopofphantoms.com/rhino/Pul ... sh-viggens
Quintus 72 - SFF Blekinge
Kan oplyse at Nordic Airpower kommer at udgive en helt ny bog om Viggen til våren næste år:
200-300 sider, hardback, A4, 500-700 billeder - alle i farve - engelsk tekst.
Hilsen Jan
200-300 sider, hardback, A4, 500-700 billeder - alle i farve - engelsk tekst.
Hilsen Jan
Låter toppen!JGJ skrev:Kan oplyse at Nordic Airpower kommer at udgive en helt ny bog om Viggen til våren næste år:
200-300 sider, hardback, A4, 500-700 billeder - alle i farve - engelsk tekst. Hilsen Jan
Utgår ifrån att den även innehåller "Viggens svanesång "= uppdaterad jämfört med "orginalet".
Bra om även tabellverket stämmer mer med slutläget.
Önskemål:
Alla specialmärkningar som förekommit.
Jag säger bara....skynda på.
mvh Bengt
Alle dine ønsker kommer at opfyldes, Bengt ;o)
Hilsen Jan
Hilsen Jan
-
Det låter ju kanon, då är det ju bara att glömma ev nytryck av
Stridsbergs "Viggen" från 2003, för jag antar att den nya boken
kommer att täcka det mesta.
Väntar med spänning på den.
//Peder
Stridsbergs "Viggen" från 2003, för jag antar att den nya boken
kommer att täcka det mesta.
Väntar med spänning på den.