Sida 1 av 1

SE-DPM [2], Lockheed L-1011-1 Tristar

Postat: 12 apr 2013, 11:39
av Sven-Erik Jönsson
SE-DPM [2]
Typ: Lockheed L-1011-1 Tristar
c/n: 193N-1145
Tillverkad år 1976

Fd G-BEAL levererad ROW-LHR 1994-05-14 för ommålning.
Registrerad 1994-05-27 United States Trust Co of New York, New York, USA
Innehavare 1994-05-27 Air Operations of Europe AB, Sollentuna, levererad ROW-BGR-LHR 1994-05-12, ommålat 1994-05-14.
Eo 1995-03 Uthyrt till Tajik International Airlines.
1996-04-30 FRA-MAN 1996-04-30 avställt, LHR 1996-05-15
Avreg 1996-05-21 Överfört till England, reg G-CEAP, senare G-IOIT

Foto saknas i SFF arkiv

Re: SE-DPM [2], Lockheed L-1011-1 Tristar

Postat: 20 apr 2013, 11:54
av Roger Andreasson
Total Hours 1994-12-31: 38498
G-IOIT avförd 1998-10-01. Senare använd för bogseringsövningar på London/Stansted

Re: SE-DPM [2], Lockheed L-1011-1 Tristar

Postat: 17 maj 2013, 10:08
av Sven-Erik Jönsson
Från Rolf Larsson har vi tacksamt erhållit dessa foton.
SE-DPM på Arlanda 1995-03-22. Foto: Rolf Larsson
SE-DPM på Arlanda 1995-03-22. Foto: Rolf Larsson

SE-DPM på Arlanda 1995-09-23. Foto: Tommy Lakmaker
SE-DPM på Arlanda 1995-09-23. Foto: Tommy Lakmaker

Re: SE-DPM [2], Lockheed L-1011-1 Tristar

Postat: 27 jan 2018, 16:08
av Björn
Tydligen skrotad på Stansted sent 2017/tidigt 2018?

SE-DPM[2] Lockheed L-1011-1 Tristar

Postat: 29 jan 2018, 21:19
av Paul R Compton
Enligt min kontakt på Stansted "Scrapping procedure completed and everything, with the exception of two minor pieces, transported by trucks away from the airport today" datum 25 Jan 2018.

Re: SE-DPM [2], Lockheed L-1011-1 Tristar

Postat: 11 feb 2025, 21:17
av AndersNilsson
SE-DPM på Arlanda Mars 1994.
SE-DPM9403ARN.jpg

SE-DPM[2] Lockheed L-1011-385-1 Tristar 50

Postat: 11 feb 2025, 22:10
av Paul R Compton
Från och med början var denna Tristar en L-1011-385-1 Tristar 1. Enligt dokumentation daterad 1994 från dåvarande ägaren, Internationale Nederlanden Aviation Lease BV, Amsterdam, Netherlands, G-BEAL blev ombyggd maj, 1985, till en L-1011-385-1 Tristar 50. Eftersom samma type designator anges i fängeshandlingar innan leveransen till Air Operations of Europe AB 1994, korrekta typ skall vara Lockheed L-1011-385-1 Tristar 50.
Avregistreringsorsak 19960521 Exported United Kingdom.

Source credits: LFV Centralarkivet, G-INFO & Lockheed L1011 Information Center