Sida 1 av 1

SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 25 apr 2013, 14:43
av Sven-Erik Jönsson
SE-DSU
Typ: British Aerospace BAe146-RJ100
c/n: E3248
Tillverkad år 1994

Fd G-6-248, flög första gången 1994-08-30, N509MM, Woodford 1999-12-22, BOH 2000-02-18, BOH-Woodford 2001-02-08 för målning, Woodford-FRA 2001-02-20 FRA-BOH 2001-02-27.
Registrerad 2001-04-03 JL Brighton Lease Co Ltd, Tokyo, Japan.
Innehavare 2001-04-03 Malmö Aviation AB, Malmö-Sturup, målad Svenska Fotbollsförbundets – National sporten.
2004-11-12 Trident Jet (Jersey) Ltd, St.Helier, Channel Islands.
Innehavare 2004-11-12 Malmö Aviation AB, Malmö-Sturup.
2012-02-01 Malmö Aviation AB, Malmö-Sturup. Senare namnändring till Braathens Regional Aviation AB.
SE-DSU på Bromma 2006-05-20 vid flygplatsens 70-årsjubileum.
SE-DSU på Bromma 2006-05-20 vid flygplatsens 70-årsjubileum.

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 26 apr 2013, 19:41
av Roger Andreasson
2009 Genom namntävling döpt till "Finn Reslust"
SE-DSU, Bromma 16 September 2005<br />Foto: Roger Andreasson
SE-DSU, Bromma 16 September 2005
Foto: Roger Andreasson
SE-DSU, Bromma 21 Juni 2007<br />Foto: Roger Andreasson
SE-DSU, Bromma 21 Juni 2007
Foto: Roger Andreasson
SE-DSU, Bromma 15 April 2012<br />Foto: Roger Andreasson
SE-DSU, Bromma 15 April 2012
Foto: Roger Andreasson
SE-DSU, Bromma 22 Maj 2012, &quot;Nationalsporten&quot;<br />Foto: Roger Andreasson
SE-DSU, Bromma 22 Maj 2012, "Nationalsporten"
Foto: Roger Andreasson

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 07 jul 2013, 18:57
av Roger Andreasson
12-04-02 Ferryflögs MMX-EIN som TF1250 för målning helvit, åter MMX 12-04-09
12-05-21 I trafik med ny målning för Svenska Fotbollslandslaget

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 29 dec 2016, 21:39
av AndersNilsson
SE-DSU på Bromma 2016-11-17.
SE-DSU161117BMAs.jpg

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 13 sep 2018, 20:38
av AndersNilsson
Ommålad till BRA:s dekor i Norwich 2018-09-02 - 2018-09-12.
SE-DSU på Bromma 2018-09-13.
SE-DSU180913BMA.jpg

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 19 jan 2019, 10:05
av AndersNilsson
SE-DSU på Bromma 2013-03-08.
SE-DSU130308BMA.jpg

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 01 jul 2019, 17:59
av Hans Spritt
SE-DSU (29.06.19).jpg
SE-DSU Örebro 29 juni 2019.
Foto: Hans Spritt.

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 10 nov 2019, 22:49
av Nils-Olof Andersson
Ferried Malmö/MMX-Norwich/NWI 2019-11-02 som TF9830, avställd.

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 11 nov 2019, 20:02
av AndersNilsson
2019-11-01 Sista flygning i trafik för BRA Stockholm (BMA) - Malmö (MMX) som TF152.

SE-DSU Avro 146-RJ100A

Postat: 06 dec 2019, 21:47
av Paul R Compton
20191204 Owner: Braathens Aviation AS, Oslo, Norway, Op: Braathens Regional Aviation AB, Malmö

Source: TS

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 12 feb 2021, 16:38
av Rolf Larsson
2020-12 Såld, via Skyworld Aviation, till CFS Aeroproducts Ltd.
2021-12-23 reg. SE-DSU avförd som exporterad till United Kingdom men aldrig införd i G-registret, istället reg. på Isle-of-Man
2022-04-26 reg. M-ABOU på Eastgate Investments (London) Ltd., London

Från Air-Britain News: Stored at Norwich since 2 Nov. 2019 (initially as SE-DSU) , the last remaining RJ100 stored at Norwich, noted complete minus engines, covered in green verdigris 3 Nov. 2024 and moved to the scrapping area on 31 Dec. 2024, parted-out by Avalon Aero, broken up and scrapped on 29 Jan. 2025 , TT41181.33 hours / 42459 cycles.

Re: SE-DSU, British Aerospace BAe146-RJ100

Postat: 21 feb 2022, 01:49
av AndersNilsson
SE-DSU på Bromma 2016-02-05.
SE-DSU160205BMA.jpg

SE-DSU Avro 146-RJ100A

Postat: 29 dec 2024, 14:57
av Paul R Compton
Vid närmare koll visar sig att en ägare saknas i historiken ovan, nämligen:

20041111 WFBN NA, Salt Lake City, UT, Ih: fortsatt Malmö Aviation AB, Malmö

Förövrigt, SE-DSU var en Avro variant och jag blev tillsagd av två experter att Avro 146-RJ100A är korrekta type designator, trots att den är tillverkad av BAe Systems :shock:

Source credit: LFV Centralarkivet