C/n 30468 ytterligare info:
2009-09 N1786B , N1787B Boeing test registreringar
2009-09-28/29 SE-DTP SAS ferry Boeing Field/BFI-Keflavik/KEF-Arlanda/ARN som SK9122 , aldrig i SAS trafik som SE-DTP , TT 14 timmar / 7 cycles
2000-10-03 LN-RPR registrerad SAS Norge ASA
2000-10-04 i SAS trafik Arlanda/ARN-Växjö/VXO som SK1155
2001-12-17 LN-RPR sista flygning i trafik Göteborg/GOT-Arlanda/ARN som SK168 , TT 2598 timmar / 2972 cycles
2001-12-18 reg.LN-RPR avförd
2001-12-19 reg. OY-KKT
2001-12-19 i trafik Arlanda/ARN-Luleå/LLA som SK016
2002-05-19 sista flygning i trafik Malmö/MMX-Arlanda/ARN som SK126
2002-05-29 ferry Arlanda/ARN-Bergen/BGO som SK9193 , SAS titlar och logo avlägsnade , TT 3459 timmar , 3947 cycles
2002-06-03 ferry Bergen/BGO-Arlanda/ARN som SK9140
2002-06-03 testflygning Arlanda/ARN som SK9193 för lease till Air One , TT 3461 timmar , 3949 cycles
2002-06-06 reg. OY-KKT avförd
2002-06-07 reg. EI-CXT på Challey Ltd. , leased till Air One
2004-04-20 returnerad till SAS, reg. EI-CXT avförd
2004-04-20 EC-IXE leased till Air Europa
2009-02-09 EC-IXE ferry Palma/PMI-East Midlands/EMA , helvit , för återlämning till SAS
2009-03-12 reg. SE-DTP på El Barrio Shipping S.A. , Panama
2009-03-13 ferry Budapest/BUD-Arlanda/ARN som SK9115
2009-03-18 ferry Arlanda/ARN-Göteborg/GOT som SK9145 , avställd i SAS hangar , TT 19606 timmar , 19187 cycles
2009-09-23 ferry Göteborg/GOT-Arlanda/ARN som SK9193 , avställd
2009-12-07 reg. SE-DTP avförd
2009-12 reg. VQ-BFR
2009-12-20 VQ-BFR ferry Arlanda/ARN-Moskva Domodedovo/DME som 3R9601 , leased till Moskovia Airlines
2011-03-21 VQ-BFR ank. Arlanda/ARN efter lease , TT 23387 timmar , 20335 cycles
2011-04-18 reg. LN-RPR på La Darien Navegacion S.A. , Panama , avställd Arlanda/ARN
2011-06-10 ferry Arlanda/ARN-Oslo/OSL som SK9193
2011-06-16 åter i SAS trafik Oslo/OSL-Köpenhamn/CPH som SK1453
2020-03-24 sista flygning i SAS trafik Köpenhamn/CPH-Oslo/OSL som SK462
2020-11-05 testflygning i Oslo/OSL som SK9270
2020-12-14/15 ferry Oslo/OSL-Bangor/BGR-Marana/MZJ som SK9229
2020-12-18 reg. LN-RPR officiellt avförd
2021-02-08/09 N707HP ferryflugen Marana/MZJ-Anchorage/ANC-Tokyo Narita/NRT-Tianjin/TSN för ombyggnad till fraktversion
2021-09-28/29 ferryflugen Tianjin/TSN-Seoul/ICN-Anchorage/ANC-Greensboro/GSO efter ombyggnad till fraktversion , nu också utrustad med winglets
2021-10-09 levererad Greensboro/GSO-Cincinnati/CVG för lease till iAero Airways i full DHL målning
2022-01-25 ny reg. ägare UMB Bank NA Trustee , Salt Lake City (efter Spectre Air Capital LLC, Austin, TX)
2024-03-30 ferryflugen Cincinnati/CVG-Marana/MZJ som WQ9707, återlämnas till ägaren
2024-04-06 iAero Airways, the largest passenger charter and cargo carrier in the U.S., will cease operations on Saturday after an unsuccessful effort to restructure the company under bankruptcy protection
2024-11-13/14 ferryflugen Marana/MZJ-Bangor/BGR-Keflavik/KEF-Madrid/MAD
2024-11-26 reg. N707HP avförd som exporterad till Bulgarien , reg. ?
2025-02-24 reg. EC-IXE för Swiftair, testflugen i Madrid/MAD
2025-03-04 ferryflugen Madrid/MAD-Leipzig/LEJ som SWT760P
2025-03-05 i trafik för Swiftair Leipzig/LEJ-Katowice/KTW som WT5916
Foto: Tommy Lakmaker Arlanda/ARN 2001-02-03
Foto: Rolf Larsson Arlanda/ARN 2002-06-06
Foto: Tommy Lakmaker Lanzarote/ACE 2004-11-14