Bombardier CSeries

Här kan Du skriva flygrelaterade frågor och inlägg som behandlar både historia eller nutid.

Moderator: Sven-Erik Jönsson

Henrik Nilsson
Inlägg: 10
Blev medlem: 25 feb 2008, 23:20

Bombardier CSeries

Inlägg av Henrik Nilsson »

Nu börjar det likna något. Det är inte att man känner igen känslan som fanns 1992 innan första flygningen med Saab 2000.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:CS100-FTV1.jpg

http://www.airliners.net/photo/Bombardi ... 2267210/L/
Saab 340,2000,BAe 146,RJ & ATP
Arne M
Inlägg: 368
Blev medlem: 26 feb 2008, 15:27

Re: Bombardier CSeries

Inlägg av Arne M »

[quote="Henrik Nilsson"]Nu börjar det likna något. Det är inte att man känner igen känslan som fanns 1992 innan första flygningen med Saab 2000.

8<...

Häftigt plan! Det ser verkligen läckert ut! Men saknas det inte ett ord 'utan' i den ovan skrivna meningen? Alltså Det är inte utan att man känner igen känslan som fanns 1992...? ;-)

Och var ska den här versionen av Bombardier placeras in bland konkurrenterna? Kan du berätta lite mer data om den här CSeries-versionen och vilka plantyper är det man ska fightas med på den tuffa internationella marknaden? :?:
Henrik Nilsson
Inlägg: 10
Blev medlem: 25 feb 2008, 23:20

Re: Bombardier CSeries

Inlägg av Henrik Nilsson »

Arne M skrev:
Henrik Nilsson skrev:Nu börjar det likna något. Det är utan att man känner igen känslan som fanns 1992 innan första flygningen med Saab 2000.
8<...

Häftigt plan! Det ser verkligen läckert ut! Men saknas det inte ett ord 'utan' i den ovan skrivna meningen? Alltså Det är inte utan att man känner igen känslan som fanns 1992...? ;-)

Och var ska den här versionen av Bombardier placeras in bland konkurrenterna? Kan du berätta lite mer data om den här CSeries-versionen och vilka plantyper är det man ska fightas med på den tuffa internationella marknaden? :?:
Visst är det så att det föll bort ett ord ur meningen.

När det gäller var modellen ska placeras in så är det lättast att titta här http://en.wikipedia.org/wiki/File:CSeri ... rcraft.png
Preliminära data CS100
Längd: 35,0 m
Vingspann: 35,1 m
Höjd: 11,50 m
Motortyper: PW1519, PW1521, PW1524 med 84-106kN dragkraft
MTOW: 58967 kg
MLW: 50802 kg
Passagerarantal: upp till 125 beroende på kabinlayout.

Mer kan du läsa på http://cseries.com/
Saab 340,2000,BAe 146,RJ & ATP
Skriv svar

Återgå till "Svenskt Flyghistoriskt Forum - allmän del"