Look-down capability
Postat: 05 nov 2008, 19:45
I anteckningar från seminarium på Tekniska museet
( http://kth.diva-portal.org/smash/reco ... va2:13266)
JA 37: Pilot och system lämnas en del historisk information beträffande utvecklingen av radar med ”look-down capability”. För att göra historien mer komplett:
1960 utprovades en AMTI-tillsats (markekocoherent, enkelt
filter med fördröjningsledning) på F 1 i Västerås. Tillsatsen var utvecklad av LM Ericsson i Mölndal och var inkopplad på PS-42 (J32B radarn). Den flögs i en Pembroke som normalt användes som skolbänk för J32B navigatörer.
AMTI tillsatsen provflögs även i J32 B (fpl 32620) på FC 1961-62 för att studera spektrumbreddningen som ökar vid ökad fart (minskar användbar sidvinkel). Foto på utrustningen finns på min hemsida)
( http://kth.diva-portal.org/smash/reco ... va2:13266)
JA 37: Pilot och system lämnas en del historisk information beträffande utvecklingen av radar med ”look-down capability”. För att göra historien mer komplett:
1960 utprovades en AMTI-tillsats (markekocoherent, enkelt
filter med fördröjningsledning) på F 1 i Västerås. Tillsatsen var utvecklad av LM Ericsson i Mölndal och var inkopplad på PS-42 (J32B radarn). Den flögs i en Pembroke som normalt användes som skolbänk för J32B navigatörer.
AMTI tillsatsen provflögs även i J32 B (fpl 32620) på FC 1961-62 för att studera spektrumbreddningen som ökar vid ökad fart (minskar användbar sidvinkel). Foto på utrustningen finns på min hemsida)