Sida 1 av 1

SE-EST, Cessna 210-5

Postat: 29 jan 2014, 20:23
av Sven-Erik Jönsson
SE-EST
Typ: Cessna 210-5
c/n: 205-0364
Tillverkad år 1963

Fd N8364Z
Registrerad 1963-07-09 Bil AB Harry Est, Karlstad (fixad registrering, obs datum!)
1963-11-14 F:a Värmlandsflyg, V Ahlstedt, Karlstad
1967-01-25 AB Värmlandsflyg, Karlstad
Innehavare 1967-11-01 AB Stockholms Flygskola, Skå
Haveri 1968-08-11 Kärsön, nödlandning sedan propeller lossnat (!), reparerat
1970-06-25 AB Stockholms Flygskola, Bromma
Innehavare 1970-10-15 K A Salma, Fajara, Gambia
1971-03 AB Stockholms Flygskola, Bromma
1973-02-13 Skånes Fallskärmsklubb, Malmö/Höllviksnäs
1981-09-22 Skånes Fallskärmsklubb, Ystad
1983-01-13 Malmö-Björnstorp Fallskärmsklubb, Genarp/Eslöv
Haveri 1990-08-07 Lund/Hasslanda (O Fundin ff), reparerat
1998-03-25 A K E Möllerström, Lomma
200x ? M Andersson, Ängelholm (saknar uppgift om datum för ägarbyte)
2010 ca P Wraa, Århus (saknar uppgift om datum för ägarbyte)
2012-08-03 Just Fly Adventure GmbH, Padderborn, Tyskland.
SE-EST på F 6, Karlsborg 1969-06-01. Foto: Lars E. Lundin
SE-EST på F 6, Karlsborg 1969-06-01. Foto: Lars E. Lundin
SE-EST på F 10 Ängelholm 1972-05-10, vid 4:e Internationella Flygutställningen. Foto: Freddy Stenbom
SE-EST på F 10 Ängelholm 1972-05-10, vid 4:e Internationella Flygutställningen. Foto: Freddy Stenbom
SE-EST på Malmö-Sturup. Datum okänt. Foto: Ur Nils-Arne Nilssons samling.
SE-EST på Malmö-Sturup. Datum okänt. Foto: Ur Nils-Arne Nilssons samling.
SE-EST på Halmstad 2010-06-20, använt för fallskärsmhoppning. Foto: Sven-Erik Jönsson
SE-EST på Halmstad 2010-06-20, använt för fallskärsmhoppning. Foto: Sven-Erik Jönsson

Re: SE-EST, Cessna 210-5

Postat: 11 sep 2015, 12:11
av Rolf Larsson
Haveri 2015-08-30 Segelfluggelände Radevormwald - Leye, Radevormwald , se:
http://www.rga.de/lokales/radevormwald/ ... 40778.html

Re: SE-EST, Cessna 210-5

Postat: 12 jan 2016, 16:37
av Sven-Erik Jönsson
Avregistrerad 2015-12-08 (Total write-off).

Re: SE-EST, Cessna 210-5

Postat: 12 jun 2016, 17:10
av Sven-Erik Jönsson
Enligt FAA register är flygplanet nu registrerat som N210XL på International Air Service Inc Truste, Carson City, NV.
Men är det redan reparerat eller skall det göras i USA? Eller stannar det kvar i Tyskland som N-reggad?