32191 A 32A
Postat: 30 jan 2014, 16:02
32191
A 32A
Typ SAAB 32A Lansen
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer: 32.191
Levererat till F 6 1957-10-16 (uppbörd)
Till CVA 1957-10-16 för modifiering av telemontage, bl a installation av navigeringsradar PN-50/A, radarhöjdmätare PH-11/A.
Godkänt 1957-10-30
Påbörjad 1957-11-01
Klar 1957-11-13
Till F 6 1957-11-13
F 6 flottiljverkstad för haverireparation.
Påbörjad 1958-03-13
Klar 1958-03-21
F 6 flottiljverkstad för haverireparation.
Påbörjad 1958-04-28
Klar 1958-05-05
Märkning 6-röd M (1961-10-12)
Märkning 6-17. Ommärkning enligt fo A nr 11 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01
F 6 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1964-09-11
Klar 1964-10-05
Totalhaveri 1965-02-01 vid Skultorp.
Fältflygare 1.grad Bo Tage Karlsson (FFSU) räddade sig med fallskärm.
Kasserat 1965-07-02 med motor typ RM5A2S nr 6298 och ebk typ 55S nr 5692
A 32A
Typ SAAB 32A Lansen
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer: 32.191
Levererat till F 6 1957-10-16 (uppbörd)
Till CVA 1957-10-16 för modifiering av telemontage, bl a installation av navigeringsradar PN-50/A, radarhöjdmätare PH-11/A.
Godkänt 1957-10-30
Påbörjad 1957-11-01
Klar 1957-11-13
Till F 6 1957-11-13
F 6 flottiljverkstad för haverireparation.
Påbörjad 1958-03-13
Klar 1958-03-21
F 6 flottiljverkstad för haverireparation.
Påbörjad 1958-04-28
Klar 1958-05-05
Märkning 6-röd M (1961-10-12)
Märkning 6-17. Ommärkning enligt fo A nr 11 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01
F 6 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1964-09-11
Klar 1964-10-05
Totalhaveri 1965-02-01 vid Skultorp.
Fältflygare 1.grad Bo Tage Karlsson (FFSU) räddade sig med fallskärm.
Kasserat 1965-07-02 med motor typ RM5A2S nr 6298 och ebk typ 55S nr 5692