32239 A 32A
Postat: 31 jan 2014, 22:43
32239
A 32A
Typ SAAB 32A Lansen
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer: 32.239
Levererat till F 17 1958-02-13 (uppbörd)
Till CVA 1958-02-13 för modifiering av telemontage, bl a installation av navigeringsradar PN-50/A, radarhöjdmätare PH-11/A.
Godkänt 1958-02-21
Påbörjad 1958-02-21
Klar 1958-03-11
Till F 17 1958-03-12
Märkning 17-gul S
Överlämnat till F 6 1961-05-12 som lån
Återlämnat till F 17 1961-06-08
Överlämnat till F 11 1961-11-17 som lån
Återlämnat till F 17 1961-12-15
Märkning 17-48. Ommärkning enligt fo A nr 11 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01
Till F 17 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1965-04-09
Klar 1965-05-06
Totalhaveri 1971-03-03 vid Sillesås, Fågelmara.
Besättningen, ff fänrik Bengt Robert Lestander (FFSU), fnav sergeant Jan A. Andersson (FNAV) räddade sig med fallskärm.
Kasserat 1971-05-04. Drifttid total 1447,83 tim. Med motor typ RM5A nr 3172, ebk typ 55 nr 5533.
A 32A
Typ SAAB 32A Lansen
Tillverkare: Svenska Aeroplan AB, Linköping
Tillverkningsnummer: 32.239
Levererat till F 17 1958-02-13 (uppbörd)
Till CVA 1958-02-13 för modifiering av telemontage, bl a installation av navigeringsradar PN-50/A, radarhöjdmätare PH-11/A.
Godkänt 1958-02-21
Påbörjad 1958-02-21
Klar 1958-03-11
Till F 17 1958-03-12
Märkning 17-gul S
Överlämnat till F 6 1961-05-12 som lån
Återlämnat till F 17 1961-06-08
Överlämnat till F 11 1961-11-17 som lån
Återlämnat till F 17 1961-12-15
Märkning 17-48. Ommärkning enligt fo A nr 11 daterad 1964-05-11 gällande från och med 1964-06-01
Till F 17 flottiljverkstad för H-tillsyn.
Påbörjad 1965-04-09
Klar 1965-05-06
Totalhaveri 1971-03-03 vid Sillesås, Fågelmara.
Besättningen, ff fänrik Bengt Robert Lestander (FFSU), fnav sergeant Jan A. Andersson (FNAV) räddade sig med fallskärm.
Kasserat 1971-05-04. Drifttid total 1447,83 tim. Med motor typ RM5A nr 3172, ebk typ 55 nr 5533.