Sida 1 av 1

Bombardier CSeries

Postat: 03 jun 2013, 23:27
av Henrik Nilsson
Nu börjar det likna något. Det är inte att man känner igen känslan som fanns 1992 innan första flygningen med Saab 2000.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:CS100-FTV1.jpg

http://www.airliners.net/photo/Bombardi ... 2267210/L/

Re: Bombardier CSeries

Postat: 03 jun 2013, 23:53
av Arne M
[quote="Henrik Nilsson"]Nu börjar det likna något. Det är inte att man känner igen känslan som fanns 1992 innan första flygningen med Saab 2000.

8<...

Häftigt plan! Det ser verkligen läckert ut! Men saknas det inte ett ord 'utan' i den ovan skrivna meningen? Alltså Det är inte utan att man känner igen känslan som fanns 1992...? ;-)

Och var ska den här versionen av Bombardier placeras in bland konkurrenterna? Kan du berätta lite mer data om den här CSeries-versionen och vilka plantyper är det man ska fightas med på den tuffa internationella marknaden? :?:

Re: Bombardier CSeries

Postat: 04 jun 2013, 08:57
av Henrik Nilsson
Arne M skrev:
Henrik Nilsson skrev:Nu börjar det likna något. Det är utan att man känner igen känslan som fanns 1992 innan första flygningen med Saab 2000.
8<...

Häftigt plan! Det ser verkligen läckert ut! Men saknas det inte ett ord 'utan' i den ovan skrivna meningen? Alltså Det är inte utan att man känner igen känslan som fanns 1992...? ;-)

Och var ska den här versionen av Bombardier placeras in bland konkurrenterna? Kan du berätta lite mer data om den här CSeries-versionen och vilka plantyper är det man ska fightas med på den tuffa internationella marknaden? :?:
Visst är det så att det föll bort ett ord ur meningen.

När det gäller var modellen ska placeras in så är det lättast att titta här http://en.wikipedia.org/wiki/File:CSeri ... rcraft.png
Preliminära data CS100
Längd: 35,0 m
Vingspann: 35,1 m
Höjd: 11,50 m
Motortyper: PW1519, PW1521, PW1524 med 84-106kN dragkraft
MTOW: 58967 kg
MLW: 50802 kg
Passagerarantal: upp till 125 beroende på kabinlayout.

Mer kan du läsa på http://cseries.com/