Sida 1 av 1
Bombardier CSeries
Postat: 03 jun 2013, 23:27
av Henrik Nilsson
Nu börjar det likna något. Det är inte att man känner igen känslan som fanns 1992 innan första flygningen med Saab 2000.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:CS100-FTV1.jpg
http://www.airliners.net/photo/Bombardi ... 2267210/L/
Re: Bombardier CSeries
Postat: 03 jun 2013, 23:53
av Arne M
[quote="Henrik Nilsson"]Nu börjar det likna något. Det är inte att man känner igen känslan som fanns 1992 innan första flygningen med Saab 2000.
8<...
Häftigt plan! Det ser verkligen läckert ut! Men saknas det inte ett ord 'utan' i den ovan skrivna meningen? Alltså
Det är inte utan att man känner igen känslan som fanns 1992...?
Och var ska den här versionen av Bombardier placeras in bland konkurrenterna? Kan du berätta lite mer data om den här CSeries-versionen och vilka plantyper är det man ska fightas med på den tuffa internationella marknaden?
Re: Bombardier CSeries
Postat: 04 jun 2013, 08:57
av Henrik Nilsson
Arne M skrev:Henrik Nilsson skrev:Nu börjar det likna något. Det är utan att man känner igen känslan som fanns 1992 innan första flygningen med Saab 2000.
8<...
Häftigt plan! Det ser verkligen läckert ut! Men saknas det inte ett ord 'utan' i den ovan skrivna meningen? Alltså
Det är inte utan att man känner igen känslan som fanns 1992...?
Och var ska den här versionen av Bombardier placeras in bland konkurrenterna? Kan du berätta lite mer data om den här CSeries-versionen och vilka plantyper är det man ska fightas med på den tuffa internationella marknaden?
Visst är det så att det föll bort ett ord ur meningen.
När det gäller var modellen ska placeras in så är det lättast att titta här
http://en.wikipedia.org/wiki/File:CSeri ... rcraft.png
Preliminära data CS100
Längd: 35,0 m
Vingspann: 35,1 m
Höjd: 11,50 m
Motortyper: PW1519, PW1521, PW1524 med 84-106kN dragkraft
MTOW: 58967 kg
MLW: 50802 kg
Passagerarantal: upp till 125 beroende på kabinlayout.
Mer kan du läsa på
http://cseries.com/